Konkurs towarzyszył konferencji CSR Poland, w ramach której przez dwa dni o społecznej odpowiedzialności firm dyskutowało 280 uczestników i uczestniczek oraz 38 ekspertów i ekspertek z branży CSR, ESG, HR i PR, m.in. Joanna Flis, Marcin Popkiewicz, Paulina Mazur, Tomasz Szklarski, Monika Borycka czy Dagmara Pakulska.
W ramach prelekcji, paneli dyskusyjnych oraz zajęć warsztatowych poruszane były takie tematy, jak: zdrowie psychiczne, synergia biznesu i NGO, oddolne inicjatywy, zmiany klimatu, starzenie się społeczeństwa, wyzwania pokoleniowe, doświadczenie dojrzałych kobiet w biznesie, autentyczna komunikacja oraz dostępność w przestrzeni publicznej.
W konkursie CSR Poland Awards 2025 mogła wziąć udział każda organizacja, posiadająca siedzibę lub oddział na terenie Polski, która w 2024 roku zrealizowała projekt CSR. W osobnej kategorii zgłaszani byli liderzy działań z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu.
W tym roku do konkursu wpłynęło dokładnie 168 zgłoszeń konkursowych, a największą popularnością cieszyła się kategoria Community engagement. Poza czterema głównymi kategoriami, nagrodzony został najlepszy projekt z zakresu działalności na rzecz osób z niepełnosprawnością (Accessibility and inclusivity). Jury przyznało także Nagrodę Specjalną.
– Konferencja CSR Poland, którą organizowaliśmy już trzeci raz, była dobrą okazją, aby zainspirować się najlepszymi projektami społecznymi, zacząć działać w swojej firmie, a także nawiązać kontakt z ludźmi z branży i działać potem z nimi na zasadzie networkingu. Cieszymy się, że kolejny raz mogliśmy także nagrodzić wspaniałe, bardzo inspirujące projekty społeczne i inicjatywy z zakresu CSR, ESG, wolontariatu pracowniczego czy też te na rzecz lokalnej społeczności. To bardzo pokrzepiające, że polskim markom chce się wciąż robić tyle dobrego dla świata i odpowiadać na realne, aktualne potrzeby – mówi Agnieszka Pleti, prezeska Fundacji Poland Business Run, organizatorka konferencji CSR Poland i konkursu CSR Poland Awards.
KATEGORIA COMMUNITY ENGAGEMENT
Projekty społeczne, które zostały zrealizowane przez firmę na rzecz jej otoczenia zewnętrznego.
LAUREAT:
Hegelmann Transporte Sp. z o.o. – projekt „Punkt Charytatywny Dla Potrzebujących Rodzin”
WYRÓŻNIENI:
Samsung Electronics Polska – projekt „Aktywna Stacja Galaxy”
T-Mobile Polska S.A. – projekt „Sieć Pokoleń”
KATEGORIA VOLUNTEERING
Projekty społeczne zrealizowane przez firmę przy udziale jej pracowników w roli wolontariuszy.
LAUREAT:
Bank Gospodarstwa Krajowego – projekt „Wolontariat jest super! 100 projektów grantowych na 100-lecie BGK”
WYRÓŻNIENI:
Fundacja ING Dzieciom – projekt „Wolontariat ING”
PwC Service Delivery Center – projekt „Program Wolontariatu Pracowniczego. Współpraca międzypokoleniowa”
KATEGORIA EMPLOYEE WELLBEING
Projekty, które realizowała firma na rzecz swoich własnych pracowników, dbając o ich dobrostan fizyczny, psychiczny, finansowy, zawodowy i społeczny.
LAUREAT:
Biedronka – Jeronimo Martins Polska – projekt „Razem Zadbajmy o Zdrowie”
WYRÓŻNIENI:
ABB Business Services Sp. z o.o.– projekt „#BeWell”
AXA XL – projekt „AXA „We Care”
KATEGORIA CSR LEADER
Osoby, które efektywnie realizują projekty CSR w firmach i motywują do działania innych.
LAUREAT:
Martyna Zastawna – Founder w woshwosh
WYRÓŻNIENI:
Magdalena Zajkowska – Wiceprezeska Zarządu, Pion Komunikacji i HR (CHRO) w Nest Bank S.A.
Anna Zemła – Kierownik Projektów Administracyjnych w GE Medical Systems Polska
KATEGORIA DODATKOWA ACCESSIBILITY AND INCLUSIVITY
Specjalne wyróżnienie za projekty na rzecz osób z niepełnosprawnościami.
WYRÓŻNIENI:
Hewlett Packard Enterprise Global Business Center – projekt „Łączą Nas Góry”
Fundacja Eco Textil – Od Was dla Was – projekt „Bezpłatna wypożyczalnia sprzętu rehabilitacyjnego”
NAGRODA SPECJALNA OD JURY
Modular System Sp. z o.o. – Modułowa szkoła i przedszkole w Żelaźnie
W Kapitule konkursu znaleźli się: Agnieszka Pleti – prezeska Fundacji Poland Business Run, dr Ewa Jastrzębska – rzeczniczka etyki Szkoły Głównej Handlowej, dr hab. Dorota Gierszewski – kierowniczka Pracowni Pedagogiki Społecznej i Andragogiki UJ, Tomasz Włodarski – dyrektor Małopolskiego Instytutu Kultury w Krakowie, Małgorzata Szlendak – ekspertka w dziedzinie komunikacji i trenerka oraz dr Anna Popielska-Borys – dyrektorka operacyjna Filii Uniwersytetu SWPS im. ks. Józefa Tishnera w Krakowie, Magdalena Kitlas – dyrektorka Departamentu Relacji, Pracodawcy RP, a także Dagmara Gawęda – kierowniczka projektów społecznych Fundacji Medicover. Organizatorami głównymi wydarzenia byli Fundacja Poland Business Run i inicjatywa Be Closer. Sponsorem Strategicznym był Medicover Sport, a Sponsorami Głównymi – UBS i Euroclear, HCLTech, uPacjenta i Wellbee.
Więcej informacji można znaleźć na stronie CSR Poland. Kolejna edycja konferencji CSR Poland planowana jest na marzec 2026 r.
Więcej newsów z branży TUTAJ.