tam
Zmieniające się oczekiwania konsumentów, rosnąca presja cenowa i postępująca automatyzacja stawiają przed e-commerce nowe wyzwania. W tym kontekście efektywne zarządzanie cenami zyskuje strategiczne znaczenie, a dane stają się jego najważniejszym zasobem. Jednak sama dostępność informacji nie wystarczy — aby dane miały realny wpływ na wyniki biznesowe, trzeba umieć je analizować, interpretować i przekładać na konkretne działania.
Clive Humby, jeden z pionierów data science, ujął to celnie, porównując dane do ropy naftowej – ich wartość ujawnia się dopiero po odpowiednim przetworzeniu. Podobnie w e-commerce: dane są nieodzowne, ale strategiczne staje się ich właściwe wykorzystanie – z pomocą technologii, ale także dzięki doświadczeniu i intuicji człowieka.
Według badań, atrakcyjna cena produktu to najważniejszy czynnik wpływający na decyzję o pierwszym zakupie w danym sklepie internetowym. Dodatkowo, konkurencyjne ceny należą do trzech najważniejszych powodów, dla których konsumenci regularnie wybierają e-zakupy. Oznacza to, że decyzje cenowe bezpośrednio przekładają się na sprzedaż, lojalność klientów oraz pozycję rynkową firmy.
Podczas spotkania eksperci Brandly360 – Miłosz Nowakowski i Karol Krykwiński – przedstawią praktyczne podejście do zarządzania cenami w oparciu o dane i automatyzację. Uczestnicy dowiedzą się m.in.: jak Big Data wspiera strategie cenowe i proces decyzyjny, w jaki sposób automatyzować zmiany cen w czasie rzeczywistym, czym jest dynamic pricing i jak pomaga szybko reagować na zmiany rynkowe, jakie narzędzia umożliwiają testowanie nowych strategii, jak znaleźć równowagę między technologią a czynnikiem ludzkim w procesie zarządzania cenami.
Webinar skierowany jest do właścicieli i menedżerów e-commerce, specjalistów ds. pricingu i revenue management, osób zainteresowanych wykorzystaniem danych w strategii biznesowej. Udział w wydarzeniu jest bezpłatny, a liczba miejsc jest ograniczona.
Rejestracji można dokonać tutaj–>kliknij.
Więcej newsów z branży TUTAJ.