Wystawa prezentuje wybór najciekawszych prac z 25 edycji konkursu i stanowi wyjątkową część programu Biennale. To przekrojowa opowieść o tym, jak plakat społeczny w przestrzeni miejskiej komentował rzeczywistość, poruszał ważne tematy i inspirował do działania.
– 29. Międzynarodowe Biennale Plakatu w Warszawie od lat gromadzi twórców i miłośników sztuki plakatu – cieszymy się, że możemy być jego częścią również w tej edycji. Tym razem prezentujemy wystawę szczególnie nam bliską – podsumowującą 20 lat działalności Galerii Plakatu AMS. To konkurs, który od dwóch dekad porusza ważne tematy społeczne i pokazuje, że plakat w przestrzeni miejskiej może pełnić wiele funkcji – nie tylko jako nośnik reklamy, ale także jako nośnik ważnych pytań, wartości i idei – mówi Grażyna Gołębiowska, dyrektorka pionu marketingu i sprzedaży, członkini zarządu AMS.
– Biennale to przestrzeń dla plakatu zaangażowanego – a takim właśnie jest plakat z Galerii Plakatu AMS. To projekty, które nie tylko wyróżniają się graficznie, ale też dotykają najważniejszych problemów współczesności – mówi prof. Lech Majewski, grafik, kurator i wykładowca Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie, wieloletni dyrektor artystyczny Międzynarodowego Biennale Plakatu. – Włączenie jubileuszowej wystawy AMS do programu Biennale podkreśla rolę tego konkursu w budowaniu kultury wizualnej w Polsce. To także wyraz uznania dla artystów, którzy od dwóch dekad biorą udział w tej inicjatywie – wykorzystując plakat jako medium odpowiedzialne i poruszające – dodaje.
Wystawa laureatów Galerii Plakatu AMS to wizualna podróż przez dwie dekady zaangażowanego plakatu – medium, które nie traci na aktualności ani sile wyrazu. Można ją oglądać codziennie do 31 lipca na dziedzińcu ASP, przy Wybrzeżu Kościuszkowskim 37/39.
Więcej newsów z branży TUTAJ.