Logo

Marketing MIX

Doskonałe prognozy

Prawie 70 proc. pracowników reklamy i marketingu spodziewa się, że ich zarobki wzrosną.

Branża reklamowa z optymizmem patrzy w przyszłość – wynika z badania firmy Aquent przeprowadzonego we współpracy ze Stowarzyszeniem Agencji Reklamowych.

Firmy spodziewają się dobrego roku. Spadek zarobków prognozuje tylko 9 proc. pytanych. Najwięcej, 84 proc., z nich uważa, że pensje wzrosną umiarkowanie – od 10 do 20 proc.

Pytania dotyczyły także wysokości rocznego wynagrodzenia podstawowego dla różnych stanowisk w branży (bez składek na fundusz i ubezpieczenia emerytalne, zdrowotne i innych świadczeń płaconych przez pracodawcę). Zarobki podane są w medianach, co oznacza, że dokładnie połowa badanych ma zarobki wyższe od podanej sumy, a połowa ma niższe. Najwyższy podany w ten sposób wskaźnik to pensja dyrektora kreatywnego – 264 tys. zł, na drugim miejscu plasuje się client service director -240 tys. zł, potem z pensją w wysokości 204 tys. zł jest media planning/ buying director. Jednak nawet wysokie zarobki nie są w stanie wyhamować dużej rotacji w branży. Przyczyną jest wciąż niewystarczająca liczba specjalistów – zmiana pracodawcy jest w tej sytuacji ułatwiona. Brak doświadczonych i wykwalifikowanych pracowników, zwłaszcza z doświadczeniem międzynarodowym, będzie problemem również w przyszłym roku – czytamy w "Rz".

Dlatego specjaliści nadal będą zmieniać pracę i większość pracodawców spodziewa się w swoich firmach w przyszłym roku rotacji na poziomie ponad 10 proc. Jednocześnie zapowiadają, że będą zatrudniać na etaty nowych ludzi. Najwięcej (75 proc.) uważa, że wzrośnie przede wszystkim liczba pracowników w firmach zajmujących się projektowaniem i produkcją oraz nowymi mediami.