Logo

Marketing MIX

„Zostaw samochód – daj odetchnąć miastu”

14 grudnia 2006 w Wytwórni Wódek „Koneser” odbyło się uroczyste rozstrzygnięcie 6. edycji konkursu Galerii Plakatu AMS. Zadaniem uczestników było zaprojektowanie plakatu zachęcającego do korzystania ze środków komunikacji miejskiej: autobusów, trolejbusów, metra i tramwajów.

Do tej edycji konkursu zostało zakwalifikowanych 717 prac. Jury w dwustopniowym głosowaniu wybrało laureatów, którzy najlepiej sprostali zadaniu konkursowemu godząc twórczą swobodę poszukiwań artystycznych z czytelnością komunikatu outdoorowego. Nagrodę główną otrzymał Łukasz Rayski. W gronie wyróżnionych znaleźli się: Szymon Prandzioch, Paweł Jońca, Katarzyna Gwazdacz, Paweł Adamus, Rafał Bartlem. Plakat nagrodzony nagrodą główną będzie eksponowany w całej Polsce na nośnikach typu citylight w 2007 roku. Laureat nagrody głównej tradycyjnie otrzyma nagrodę pieniężną w wysokości 7 tys. zł od AMS. Podobnie jak przy poprzednich edycjach wybrani laureaci będą mieli możliwość odbycia staży w wiodących agencjach reklamowych. Nagrodę specjalną w wysokości 4 tys. zł ufundował w tej edycji współorganizator konkursu: Izba Gospodarcza Komunikacji Miejskiej. Patronami medialnymi projektu są: tygodnik Media i Marketing Polska, Kreatura, miesięcznik Fluid oraz portal Gazeta.pl.

6. edycja konkursu Galerii Plakatu AMS pod hasłem ”Zostaw samochód – daj odetchnąć” miastu została ogłoszona na początku października tego roku, a 27 listopada zakończono przyjmowanie prac. – Biorąc pod uwagę trudny temat, liczba nadesłanych prac świadczy o niezmiennie dużym zainteresowaniu konkursem Galerii Plakatu AMS, co nas ogromnie cieszy – komentuje prof. Janusz Górski, kurator Galerii Plakatu AMS. Wszystkie nadesłane i przyjęte prace można obejrzeć na stronach www.galeria.ams.com.pl.

Odbyło się także głosowanie na najlepszy plakat w portalu www.gazeta.pl. Internauci wybierali spośród prac, które przeszły w preselekcji jury do drugiego etapu głosowania. Najwięcej głosów zebrała praca Marcina Szypulskiego.