Logo

Marketing MIX

Pod jednym dachem

Karolina Liberka: Viscom staje się globalną marka. Co za nią stoi?

Petra Lassahn, Reed Exhibitions Deutschland: Nowa marka Viscom, która ma na celu zintegrowanie sześciu europejskich imprez targowych dotyczących sign’u pojawiła się z początkiem 2007 roku i jest widocznym sygnałem potencjału Reed Group. Strategia Reed Exhibitions zakłada dalszą ekspansję i umacnianie marki Viscom jako wiodącego organizatora targów poświęconych technologiom oraz produkcji w sferze komunikacji wizualnej.

KL: W jaki sposób chcecie Państwo promować markę Viscom?

PL: Zamiast nazwy PRO SIGN pojawiła się nazwa “Viscom Germany”, targi które do tej pory odbywały się co dwa lata w Dusseldorfie zmienią nazwę na “Viscom Europe (Germany); ponadto obydwa te wydarzenia będą zawierały w swej nazwie podtytuł “International Trade Fair for Visual Communication” (Międzynarodowe Targi Komunikacji Wizualnej). Targi Viscom odbywające się w Paryżu, Mediolanie oraz Madrycie będą się odbywały pod tymi samymi nazwami. W tym samym czasie, nowa marka ułatwi zwiększenie efektu synergii dla wystawców promujących się na tych targach.

KL: Jaki był cel połączenia wszystkich sześciu imprez targowych pod patronatem marki Viscom?

PL: Reed Group organizuje łącznie ponad 460 imprez targowych w 38 krajach na całym świecie Międzynarodowa więź, która łączy wszystkie imprezy targowe sygnowane nazwą Viscom, jest gwarancją sukcesu naszych klientów. Istotnym jest fakt, iż zarówno duże międzynarodowe firmy, jak wiele mniejszych firm operujących tylko na rynkach krajowych skorzysta z ułatwionych działań marketingowych promując siebie w ramach targów Viscom. Wraz z nową marką tworzymy bardziej klarowny obraz oraz kierunek przemysłu wystawienniczego, którego brakowało w pewnych dziedzinach ostatnimi czasy.

KL: Jaka będzie strategia targów Viscom?

PL: Targi Viscom łączą różne dziedziny nowoczesnych technik reklamowych “pod jednym dachem”. Ze względu na rozwój cyfrowych technologii obszary te przenikają się nawzajem i w ten sposób generują kolejne nowe technologie i rynki. Przykładem może być np. ‘digital signage’, którego premierą odbędzie się na Viscom 2007. Targi Viscom były i nadal są głównym forum dla tych innowacji.

KL: Czy spodziewane są jakieś znaczące zmiany w związane z organizacją targów?

PL: Nie tylko uszeregowaliśmy nazwy, czy też raczej podtytuły, obydwu imprez targowych, który teraz brzmi “International Trade Fair for Visual Communication” (Międzynarodowe Targi Komunikacji Wizualnej). Zoptymalizowane zostały również dotychczasowe segmenty wystawiennicze, do których dołączyły nowe segmenty takie jak: ‘Digital Signage’, czy Assembly & Accessories’.

JZ: Czy małe firmy mają szansę wystawiać się na Państwa targach? Czy jest to dla nich szansa na wkroczenie na rynki zagraniczne?

PL: Wszystkim nowym wystawcom oferujemy kompletny pakiet, nasz tak zwany “Rund-Um-Gluecklich-Paket” zapewniający dodatkowe korzyści, w szczególności dla małych firm. Składa się on między innymi ze stoiska o powierzchni 12 metrów kwadratowych z wliczonym przyłączem elektrycznym, montażem stoiska, ubezpieczeniem, wykładzinami itp. Chcemy w ten sposób ułatwić mniejszym firmom wystawiennictwo oraz wejście na nowe rynki. Pomocą, w szczególności dla nowych wystawców, służą także nasze zagraniczne przedstawicielstwa, które okazują się być bardzo potrzebne.

KL: Czy mogłaby Pani wymienić kilka polskich firm wystawiających się na targach Viscom w Europie?

PL: Na targach Viscom 2005 jako wystawcy pojawiły się m.in. takie firmy, jak OPINION Strefa Druku Sp. z.o.o., MAGIT Sp. z.o.o., oraz CONTRA WFHUP, natomiast w roku 2006 wystawcami były m.in. Ditigalbrothers.eu i Lightdruk Sp. z.o.o. Z myślą o przyszłych targach planujemy uruchomienie w Polsce naszego przedstawicielstwa.