Logo

Marketing MIX

Extreme Media

Nowość w portfolio Business Consulting. Z przedstawicielami firmy rozmawia Karolina Liberka.

Karolina Liberka: Czym jest Extreme Media?

Krzysztof Gmyrek, Wiceprezes Business Consulting: Projekt Extreme Media jest kolejną innowacją w ofercie Business Consulting. Ma na celu stworzenie sieci nośników reklamowych w miejscach, gdzie młodzi, aktywni ludzie uprawiają sporty ekstremalne i turystykę paraekstremalną. Extreme Media to również eventy połączone z kampaniami społecznymi dla młodzieży.

Michał Paluch (członek zespołu Extreme Media): Wszystko zaczęło się od szalonego weekendu w Zakopanem. Jeździliśmy na nartach od rana do nocy przez dwa tygodnie. Pewnego dnia zdarzył mi się fatalny upadek. Staczając się ze stoku wylądowałem na płocie. Pomyślałem tak: Ten płot stoi na środku stoku. Dlaczego nie ma na nim reklamy?

Podczas kolejnego wypadu w góry z kolegą z pracy, Krzysztofem W. Wilgusem, zwróciliśmy uwagę na powierzchnie reklamowe na jednym ze snowparków. Kilka tygodni później nasza firma była już oficjalnym partnerem Polskiego Związku Snowboardu.

Zaczęliśmy szukać atrakcyjnych centrów sportowych, w których chętnie przebywa młodzież. Pozyskaliśmy m.in. powierzchnie wielkoformatowe pod reklamę w największym krytym Skateparku w Polsce, we Wrocławiu.

Krzysztof W.Wilgus (członek zespołu Extreme Media): Pojawiło się szereg pomysłów, jak najskuteczniej zagospodarować przestrzenie pod reklamy naszych klientów, jakie wybudować nośniki. Zastosowaliśmy m.in. autorski nośnik tzw. pillar board pozwalający na eksponowanie marki na wszelkich konstrukcjach pionowych, w estetycznej i efektownej formie.

Karolina Liberka: Dlaczego zdecydowali się Państwo na utworzenie działu zajmującego się reklamą w otoczeniu sportów ekstremalnych?

Krzysztof Gmyrek: Myślę że reklama wokół ekstremalnych imprez sportowych stanowi atrakcyjną i niezagospodarowaną jeszcze niszę rynkową. Uznaliśmy, że warto zaangażować sztab ludzi, którzy opracują kompleksową ofertę dla klientów marek młodzieżowych. Na pewno młody zespół tworzący Extreme Media ma ambicje osiągnięcia statusu osobnego działu, jednak obecnie działa w ramach grupy projektowej.

Karolina Liberka: Istnieje opinia, że nadchodzi zmierzch tradycyjnej reklamy. Powstanie projektu Extreme Media zdaje się to potwierdzać?

Krzysztof Gmyrek: Rynek tzw. „reklamy tradycyjnej” ciągle reklamy się zmienia. Wydaje się, że billboardy, citylighty, środki komunikacji miejskiej to już klasyka. Jednak firmy outdoorowe ciągle wprowadzają lepsze standardy, unowocześniają nośniki, rozwijając narzędzia planowania kampanii. Rynek reklama na autobusach i tramwajach od kilku lat, z roku na rok notuje kilkunastoprocentowy wzrost sprzedaży. W tym kontekście projekty typu Extreme Media są raczej atrakcyjnym uzupełnieniem portfolio niż dowodem na zmierzch reklamy tradycyjnej.

Karolina Liberka: Do kogo skierowana jest oferta Extreme Media?

Michał Paluch: To oferta dla marek, których grupą docelową jest młodzież szkolna, licealna i studenci. Sporty ekstremalne i turystyka paraekstremalna stają się z roku na rok coraz bardziej popularne, a rzesze ich zwolenników szturmem zdobywają nie tylko górskie szczyty, ale również miejskie ulice, puby, markety, szkoły z coraz liczniejszymi skate- i snowparkami.

Wyraźne zaznacza się przy tym coraz wyższy status materialny młodego pokolenia i możliwości swobodnego czerpania z szerokiej gamy produktów, co jest kluczowe dla potencjalnych reklamodawców.

Karolina Liberka: Jakie są atuty reklamy na terenie ośrodków sportów ekstremalnych?

Krzysztof W.Wilgus: Największym atutem tych miejsc są bardzo duże emocje sportowców oraz widzów związane z zaskakującymi wyczynami młodych ludzi i sportową rywalizacją. Młodzieżowe marki prezentowane są przy okazji pasjonujących sytuacji, takich jak kilkudziesięciu młodych ludzi na deskorolkach wskakujących na przeszkody we wrocławskim Skateparku. Na pewno w stosunku do tej grupy docelowej reklama typu Extreme Media będzie miała większy efekt, niż mijany na ulicy billboard, reklama w gazecie, czy ulotka za wycieraczką.

Karolina Liberka: Ostatnio wprowadzili Państwo do swojej oferty reklamę na taksówkach teraz powstał dział Extreme Media-prężnie się Państwo rozwijają?

Krzysztof Gmyrek: Mamy kreatywny zespół i prawie dwudziestoletnie doświadczenie na rynku outdooru. To dwa atuty, które pozwalają skutecznie wprowadzać nowe, atrakcyjne produkty, szukać rozwiązań jak najbardziej dostosowanych dla różnych potrzeb naszych klientów. Rozwijamy się i chcemy pozostać liderem innowacji wyznaczającym trendy w reklamie zewnętrznej.