Firma Opinion wykorzystała możliwości druku cyfrowego do produkcji scenografii operowych.
Drukarnia wykonała scenografię dla Opery Śląskiej w Bytomiu. Realizacja obejmowała wykonanie trzech plansz wiszących i jednej umieszczonej na podłodze. Elementy do powieszenia zostały wydrukowane na banerze typu backlit, co dzięki zastosowaniu technologii poddruku pozwoliło na uzyskanie efektu trójwymiarowości po podświetleniu scenografii. Mata na podłogę imitująca szachownicę została wykonana na banerze typu frontlit. W celu zwiększenia trwałości medium zostało zalaminowane.
Balet „Kot w butach”, na który zostały wykonane scenografie jest wystawiany w kilku miastach Polski m. in. w Bytomiu, Katowicach i Opolu. Wszystkie dekoracje wykonano wg projektu pani scenograf Małgorzaty Słoniowskiej, a opracowanie graficzne przygotowała firma Print and Fresc z Wrocławia. Dzięki wykorzystaniu wydruków wielkoformatowych zwijanie, rozwijanie i przewożenie dekoracji nie stanowi żadnej przeszkody. Stosowanie tradycyjnie malowanych dekoracji pozwala na ich wykorzystanie tylko w jednym miejscu. Nie bez znaczenia jest także fakt, iż scenografia wydrukowana cyfrowo jest znacznie tańsza, a jej wykonanie trwa zaledwie kilkadziesiąt minut. Za wykorzystaniem druku cyfrowego przemawiają także względy bezpieczeństwa. Media używane przez Opinion posiadają certyfikaty niepalności. Takowych brakuje materiałom, na których maluje się tradycyjne scenografie. Opery i teatry w celu zapewnienia niepalności stosują impregnaty z soli organicznych, jednak powoduje to zwiększenie kosztów, a sam produkt traci na jakości. Przygotowanie scenografii tradycyjnymi metodami zajmuje nawet kilka tygodni, a nie wszystkie instytucje posiadają odpowiednie zaplecze technologiczne.
Drukarnia przygotowała także witraże dla Opery Wrocławskiej. Realizacja została wykonana według projektu pani scenograf Marii Balcerek na potrzeby opery pt. „Cyganeria”.
Opinion wykorzystał tutaj technologię druku UV dostępną w ofercie gliwickiej drukarni od kilku miesięcy. Wydruk wykonano na poliwęglanie bezbarwnym o grubości 2mm. Łącznie wykonano 2 duże półokrągłe witraże oraz 42 mniejsze elementy. Zastosowanie druku cyfrowego w technologii UV było konieczne, gdyż uszkodzenie poprzednich, kilkuletnich dekoracji wyszło na jaw na 10 dni przed premierą. Pomysł okazał się trafiony – wydruk jest świetnej jakości, a po podświetleniu farba pięknie się mieni.
Firma Print and Fresc z Wrocławia, zajęła się realizacją i opracowaniem graficznym wszystkich materiałów dostarczonych do obu oper. Wydruki zostały wykonane przez drukarnię Opinion z Gliwic, która przygotowała już m. in. scenografię na galę Impactor, Premium Brand, Webstarfestiwal oraz KFPP w Opolu.