Logo

NowościWielki Format

ISO w neonowej firmie KAPILAR

 

Wychodząc naprzeciw wymaganiom i oczekiwaniom klientów firma „Kapilar” – producent neonów i innych wyrobów ze szkła – w 2004 wdrożyła, a w 2005 roku certyfikowała system zarządzania jakością , na zgodność z wymaganiami międzynarodowych norm serii ISO 9000.

W pierwszych dniach maja 2007 roku, firma przeszła pomyślnie roczny audyt kontrolny systemu zarządzania jakością według normy PN-EN ISO 9001:2001. Był to już trzeci, od momentu wdrożenia systemu audyt, który zakończył się pozytywną opinią jednostki kontrolującej – Polskiego Centrum Badań i Certyfikacji. Dzięki temu firma nadal pozostaje jedynym polskim producentem neonów, posiadającym ten certyfikat. Jest to dla nas nie tylko sprawa prestiżowa, ale również stworzyło to dla firmy duże możliwości eksportowe do krajów UE, gdzie ISO jest standardem. Na dzień obecny dostarczamy nasze neony między innymi do Niemiec, Irlandii, Słowacji, Czech i Włoch. Mamy nadzieję, że jest to otwarcie furtki na cały świat. Również obecne zmiany w gospodarce Polski, napływ inwestorów z zagranicy spowodowały, iż rynek krajowy zaczyna dostrzegać pozytywne aspekty wdrożonych systemów jakości.

Dzięki wdrożonemu ISO, zwiększyła się kontrola każdego procesu produkcyjnego w firmie, zformalizowanych zostało wiele procedur, dzięki którym produkowane wyroby oraz poziom obsługi klienta podwyższyły się do europejskiego poziomu. Dostarczana do każdej realizacji neonowej kompleksowa dokumentacja techniczna jest unikatową w skali Polski.

Jak informuje Łukasz Frankowski – Szef Działu Neonów – „Wdrożenie ISO pokazało mocne strony przedsiębiorstwa, a także obszary w których firma musi się jeszcze doskonalić.”

Certyfikat uwiarygodnił rzetelność i wysoką jakość oferowanych przez nas wyrobów, dał nam powód do dalszego rozwoju i doskonalenia systemu.”

W 2008 roku firmę „Kapilar” czeka audyt recertyfikujący, który przedłuży certyfikat ISO na kolejne 3 lata. Z optymizmem patrzymy w przyszłość i dokładamy wszelkich starań, aby nasza myśl przewodnia: „Jakość jest wtedy, kiedy wraca klient a nie towar” cały czas przyświecała naszej działalności.