Do 2011 r. wydatki na reklamę w serwisach społecznościowych w USA wzrosną o 180 proc. – do 2,5 mld dol. – przewiduje eMarketer.
Kierując się ostatnimi badaniami, według których konsumenci chcą być członkami internetowych społeczności, reklamodawcy bardzo chętnie wykorzystują serwisy społecznościowe jako miejsce swoich kampanii.
– Główni gracze na tym rynku, tacy jak MySpace czy Facebook, radzą sobie bardzo dobrze i wygenerują w tym roku 72 proc. całkowitych dochodów z tej kategorii – informuje Debra Aho Williamson, analityk eMarketera. – Ponadto w sieci pojawiają się setki nowych społecznościowych przedsięwzięć, a nawet istniejące strony dodają podobne usługi do swojej oferty.
Marketing społecznościowy staje się coraz bardziej popularny również wśród reklamodawców spoza Stanów Zjednoczonych. eMarketer obliczył, że w 2011 r. reklamodawcy spoza USA wydadzą na reklamę w serwisach społecznościowych 1,1 mld dol.
www.mediarun.pl