Logo

Marketing MIX

Coffe Point – pierwsza miejska kawiarenka

10 października 2007 roku firma CLEAR CHANNEL POLAND we współpracy z NESTLÉ POLSKA zaprezentowała w Warszawie przy Dworcu Centralnym pierwszy na świecie mebel miejski pod nazwą COFFEE POINT. Jego innowacyjność polega na połączeniu niezwykle atrakcyjnej powierzchni reklamowej z przyjaznym i wygodnym sposobem serwowania doskonałej jakościowo kawy i innych napojów gorących w przestrzeni miejskiej. Co więcej, znakomite wzornictwo i elegancja wyglądu COFFEE POINT mogą mieć bardzo pozytywny wpływ na estetyczny wizerunek dużego miasta.

Pierwszy COFFEE POINT to efekt ponad rocznej współpracy Clear Channel Poland, polskiego oddziału największej firmy reklamy zewnętrznej na świecie oraz Nestlé Polska, lidera branży spożywczej. Obie te firmy połączyła chęć poszukiwania nowych, innowacyjnych rozwiązań na rynku. Elegancko podświetlone panele reklamowe COFFEE POINT będą doskonałym miejscem do prezentacji ekskluzywnych i aspiracyjnych marek, wymagających starannej oprawy i wyjątkowej ekspozycji, a przechodnie spragnieni gorącej kawy lub innego gorącego napoju znajdą tu czego szukają. Znakomitej jakości produkty będą teraz dostępne na zewnątrz, „na wyciągnięcie ręki konsumenta”. Po uiszczeniu drobnej opłaty automat wyda wybrany wcześniej napój. Na potrzeby tego przedsięwzięcia powstały specjalne mieszanki produktów przygotowane według receptur opracowanych na bazie wieloletniego doświadczenia Nestlé zarówno w dziedzinie napojów, jak i maszyn vendingowych. W COFFEE POINT konsumenci mogą wybierać między różnymi rodzajami kawy (kawą białą, espresso, cappuccino), czekoladą na gorąco, herbatą a nawet gorącą zupą – wybór i przygotowanie napoju trwa zaledwie kilkanaście sekund. Ten „mebel miejski” gwarantuje konsumentom 100% satysfakcji z jakości serwowanego napoju, a także 100% bezpieczeństwa. COFFEE POINT sprawdza się w każdych warunkach atmosferycznych bez względu na to, czy na zewnątrz panuje 30-stopniowy upał, czy 30-stopniowy siarczysty mróz.

COFFEE POINT zaprojektowany został tak, aby stać się nieodłącznym elementem miejskiej architektury. Jego wygląd idealnie komponuje się z miejskim krajobrazem. Projekt COFFEE POINT opracowany został przez Studio Ma – warszawskich architektów (Marlena Happach, Marek Happach, Dariusz Śmiechowski), zajmujących się m. in. projektowaniem wyposażenia ulic.

CLEAR CHANNEL POLAND i NESTLÉ POLSKA planują jeszcze do końca roku postawić w Warszawie około 20 takich innowacyjnych mebli miejskich. W przyszłym roku ich liczba zwiększy się dziesięciokrotnie. W całej Polsce pojawi się ponad 200 punktów COFFEE POINT. Pod uwagę brane są przede wszystkim takie aglomeracje jak Kraków, Trójmiasto, Poznań, Wrocław, czy Katowice. Meble miejskie COFFEE POINT będą ustawiane w najbardziej atrakcyjnych lokalizacjach, miejscach o największym natężeniu ruchu pieszego, gwarantujących wysoką częstotliwość kontaktu konsumentów z przekazem.

„COFFEE POINT wychodzi naprzeciw potrzebom codziennego życia w mieście. To na wskroś innowacyjny „mebel miejski” oferujący kawę, eksponuje jednocześnie treści reklamowe i informacyjne przy zastosowaniu najwyższej jakości technik konstrukcyjnych”, mówi Kalina Janicka – Prezes Zarządu Clear Channel Poland. „Nad stworzeniem tego unikatowego rozwiązania pracowaliśmy rok. Prace obejmowały projekt i wykonanie prototypu konstrukcji, stanowiącej "termos" dla maszyny vendingowej. COFFEE POINT pełni także funkcję podświetlanego nośnika dla powierzchni reklamowych typu citylight o wymiarach 120 x 180 cm. Gwarantuję, że eksponowana reklama, dzięki zastosowaniu najwyższej jakości oświetlenia, będzie wyjątkowo dobrze widoczna. W najbliższym czasie planujemy zwiększenie ilości punktów COFFEE POINT w Warszawie i innych polskich miastach. Brane pod uwagę będą oczywiście najlepsze lokalizacje, głównie pasażowe, tak aby konsumenci mogli zwolnić kroku i napić się znakomitej kawy", dodaje Kalina Janicka.

„Wierzymy, że „meble miejskie” COFFEE POINT szybko staną się nowym, ulubionym miejscem spotkań warszawiaków i mamy nadzieję, że już wkrótce zamiast umawiać się przy popularnej Rotundzie, usłyszymy – „Spotkajmy się przy COFFEE POINT, przy Smyku lub Złotych Tarasach”, mówi Leo Wencel – Prezes Zarządu Nestlé Polska. „Mamy już jesień, wkrótce nadejdą chłodniejsze dni i wieczory – co może być przyjemniejszego dla oczekujących na tramwaj lub autobus niż łyk smacznej, gorącej kawy czy czekolady? Mamy też nadzieję, że kawa z COFFEE POINT da miłą chwilę wytchnienia tym, którzy akurat myszkują po sklepach czy wracają z zajęć. Z kolei dla tych, którzy spieszą się do pracy, przystanek przy COFFEE POINT ma szansę stać się przyjemnym etapem w drodze do pracy”, dodaje Leo Wencel.