Międzynarodowa Konferencja „FUTURE” odbędzie się 24 stycznia 2008r., w ramach Targów OUTDOOR&MEDIA EXPO. Do Warszawy przyjadą światowi eksperci, by wygłosić prelekcje na temat najnowszych trendów związanych z konsumpcja mediów oraz przyszłością reklamy zewnętrznej. Organizatorem Konferencji jest firma Best Media, a patronem Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy IAA i Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej.
Na początku lat 90-tych nikt nie przypuszczał, ze Internet zawładnie komunikacją z konsumentami, zwłaszcza tymi młodymi oraz jak wielkie znaczenie będzie to miało dla przyszłości mediów drukowanych i elektronicznych. Nieograniczone możliwości komunikowania się wzmacniają efekt globalizacji komunikacji marketingowej, z drugiej strony mówi się o potrzebie precyzyjnego targetowania przekazu, a nawet o jego personalizacji. Jaka na tym tle będzie przyszłość reklamy zewnętrznej jako medium masowego? Z tymi oraz innymi zagadnieniami dotyczącym trendów, które kształtują bliższą i dalszą przyszłość rynku mediów zmierzą się w styczniu 2008 r. uczestnicy Międzynarodowej Konferencji FUTURE.
Konferencję otworzy wystąpienie jednego z najciekawszych badaczy rynku ostatnich lat, dr Andreas Steinle z Akademii Prognozowania Przyszłości w Instytucie Prognozowania Przyszłości w niemieckim Kelkheim. Jego wystąpienie, pod nazwą „Mega Trends”, zawiera futurystyczne spojrzenie na rozwój społeczeństw, gospodarki, reklamy oraz komunikacji w perspektywie 20 lat.
– W dobie szybkiego rozwoju komunikacji i techniki, nasze wyobrażenia o przyszłości są bardzo ubogie. Potrafimy wyobrazić sobie nasze funkcjonowanie w rzeczywistości za lat pięć, być może dziesięć. Zrozumienie trendów społecznych i technologicznych oraz wynikających z tego niezwykle szybko zachodzących zmian w sposobie odbioru mediów jest dziś kluczowym wyzwaniem dla branży reklamowej”- komentuje Lech Kaczoń, Prezes Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej i przewodniczący Rady Programowej Konferencji FUTURE.
Wśród prelegentów Konferencji FUTURE znajdą się przede wszystkim praktycy, uznani eksperci branży reklamowej o międzynarodowym doświadczeniu:
– Herve de Clerc , Wiceprezydent Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy (IAA) ds. Odpowiedzialności Społecznej Biznesu, który w swoim wystąpieniu podejmie próbę odpowiedzi na pytanie: czy reklama może rzeczywiście zmieniać świat? Wystąpieniu towarzyszyć będzie specjalna wystawa pod tytułem: „ACT Responsible – Advertising Community Together”.
– Thomas Rainer, Wiceprezydent Światowej Federacji Reklamy Zewnętrznej (FEPE), który od początku 2007r. jest głównym koordynatorem projektu światowych badań reklamy zewnętrznej, który został przygotowany w ramach zespołu roboczego FEPE. W czasie konferencji FUTURE zajmie się tematem przyszłości badań reklamy zewnętrznej i wygłosi prelekcję pt. „Globar standards for OOH Media Research”.
– Udo Müller, Prezeses Zarządu największej niemieckiej i piątej co do wielkości na świecie firmy reklamy zewnętrznej Ströer Out-of-Home Media AG. W 1990 roku współtworzył wraz z Heinzem Wernerem Ströerem podstawy rynku reklamy zewnętrznej na terenie nowych niemieckich landów w ramach spółki Ströer City Marketing. Po zjednoczeniu Niemiec dążył konsekwentnie do konsolidacji rynku. Koncern, którym kieruje począwszy od 2004 roku posiada dzisiaj ponad dwadzieścia spółek, w tym także między innymi w Turcji, Polsce i Zjednoczonych Emiratach Arabskich. W czasie Konferencji przedstawi wykład pt. „Globalizacja czy regionalizacja?”
– Michael Buchbinder odpowiedzialny w ramach EPAMEDIA INTERNATIONAL GMBH za realizację projektu pod nazwą "Public Space Advertising". Projekt ten realizowany jest obecnie w Wiedniu. W roku 2008 rozszerzony zostanie na kolejne kraje: Węgry, Czechy, Słowację i Polskę. Temat jego wykładu to „Future of Public Space Advertising”.
Międzynarodowa Konferencja Future odbędzie się na terenie kompleksu wystawienniczo-konferencyjnego EXPO XXI. Patronami medialnymi konferencji są: Media i Marketing Polska, Outdoor Media, Radio PIN, Mediarun.pl i MediaLink.pl. Więcej informacji oraz formularze zgłoszeniowe na: www.ome.com.pl/future .