Największe wydarzenie branżowe roku 2007?
Marek Bojanowski Maxibit Polska: Jednym z większych wydarzeń branżowych były targi Euro-Reklama Outdoor Expo w Poznaniu, na których po raz pierwszy reklama out of home wyłoniła się jako samodzielna, znacząca i doskonale rozwijająca się branża. Zainteresowanie targami przerosło oczekiwania organizatorów, co oznacza, że takie specjalistyczne targi są bardzo potrzebne niezwykle przecież zróżnicowanej branży reklamowej.
Najciekawsza kampania outdoorowa w roku 2007?
MB: Pojawiły się interesujące i innowacyjne rozwiązania outdoorowe m.in. w postaci billboardów, na których zastosowano wystające elementy, dzięki którym uzyskuje się efekt 3D, np. rekin wystający z billboardów BRE Banku oraz kampanie, w których przekaz reklamowy tworzy kilka billboardów, zawieszonych jeden nad drugim.
Najważniejsze wydarzenie mijającego roku w Państwa firmie?
MB: W roku 2007 stanęliśmy przed nowymi wyzwaniami. Oprócz przygotowania stoisk z przenośnych systemów wystawienniczych, zrealizowaliśmy autorskie stoiska targowe, tworząc je od podstaw po pełną zabudowę. Zorganizowaliśmy także konferencję na Międzynarodowych Targach Budownictwa Budma 2007, na której zachęcaliśmy producentów budowlanych do prezentacji swoich produktów i usług w centrach handlowych, na stoiskach budowanych z przenośnych systemów do prezentacji, które łatwo i szybko można rozstawiać i przewozić z jednego miejsca na drugie. Jest to jedna z dróg, dzięki której firma może być bliżej klienta, jest z nim w bezpośrednim kontakcie i udziela mu fachowych informacji.
Co zmieniło się na rynku druku wielkoformatowego na przestrzeni roku?
MB: Właściwie nic nowego się nie pojawiło, ponieważ wszelkie ciekawostki, które przenikają do Polski z Zachodu, są już w branży znane i przyjmują się z powodzeniem na naszym gruncie. Z pewnością poprawiła się jakość wydruku zewnętrznego, a wydruk na tkaninach poliestrowych jest bardziej ekspansywny.
W jakim kierunku powinien on zmierzać?
MB: Uważam, że jakość wielkoformatowych wydruków zewnętrznych zaczyna już teraz dorównywać jakości wewnętrznych i to jest dobry kierunek zmian. Coraz lepsze maszyny i materiały do druku, zarówno tusze, jak i media poligraficzne odgrywają w tym dużą rolę. Możliwość druku bezpośrednio na różnych materiałach to przyszłość również wydruków w wielkim formacie.
Czy cele które założyli sobie Państwo na roku 2007 zostały osiągnięte?
MB: Jak najbardziej.
Jakie działania marketingowe planują Państwo w przyszłym roku?
MB: Naszym głównym celem będzie promowanie programu Premium Brand, do którego przystępujemy. Program kładzie nacisk na reputację marki, co wiąże się z zaufaniem konsumentów, wizerunkiem firmy zaangażowanej społecznie i dbającej o środowisko naturalne oraz będącej dobrym pracodawcą i partnerem biznesowym. W przyszłym roku skupimy się na działaniach reklamowych w Internecie oraz będziemy realizować założenia Premium Brand i dążyć do nawiązania współpracy z firmami, które mają takie same zapatrywania na markę.
Czego można Państwu życzyć w nowym 2008 roku?
MB: Ciekawych projektów i pomysłów, dobrych klientów, a także zmian przepisów prawnych, które spowodują, że będziemy bardziej konkurencyjni od firm zagranicznych.