Logo

Marketing MIX

Podsumowanie Promo Expo

Zakończyły się targi PROMO EXPO. Druga edycja tragów PROMO EXPO w zmienionej nazwie zorganizowana została w dniach 3-5 luty 2009 w nowoczesnym obiekcie targowo-kongresowym MT Polska w Warszawie. Tragi zgromadziły blisko 100 wystawców, liderów w swoich sektorach, z branży out of home oraz poligraficznej. Tegoroczne targi Promo Expo tradycyjnie obejmowały główne sektory branzy reklamowej. Pośród nich znalazły się czołowe firmy, między innymi City Service, fulldooroutprintofservice, Digiprint, Reprograf, Siemens, Drukarnia Ellert, Trias,  Mehler, Adboard czy Gandinnovations. Raz kolejny targi wsparła kampania outdorowa, szerokie działania w internecie oraz wysyłka prawie kilkudziesięciu tysięcy zaproszeń. W ciągu trzech dni targowych zaprezentowane zostały maszyny i urządzenia do produkcji reklam, plotery do druku wielkoformatowego, media do druku, sektor eventowy, nośniki digital signage (PROMO EXPO to pierwsza impreza targowa Digital Signage) oraz wszystko to, co kojarzy się z komunikacją wizualną: nośniki outdoorowe, reklama świetlna, reklama tranzytowa, ekspozytory POS, systemy wystawiennicze oraz artykuły promocyjne. Obecna były także media branżowe oraz sektor usług reklamowych i wystawienniczych.

Wystawcy przygotowali dla zwiedzających między innymi pokazy, prelekcje, prezentacje nowości oraz konkursy.
W pierwszym dniu targów odbyła się konferencja FUTURE Software Day pod hasłem „Innowacyjne systemy informatyczne w zarządzaniu firmą”, której organizatorem we współpracy z Promo Expo była firma Idea Systems. Konferencja została poświęcona problematyce zarządzania przedsiębiorstwem w kontekście zastosowania innowacyjnych systemów informatycznych. W ramach konferencji poprowadzone zostały panele  dla drukarni oraz agencji kreatywnych. Uzupełnieniem konferencji była krótka prelekcja partnera technologicznego targów – firmy NEC Display Solutions.

W ramach targów odbył się konkurs POS STARS dla branży producentów materiałów POS na najlepsze display’e 2008 oraz dla sektora Digital Signage na najbardziej innowacyjne produkty oraz rynkowe nowości. Trzeciego dnia targów została przyznana Nagroda Publiczności – głosowanie zwiedzających targi Promo Expo wyłoniło najlepszy display. Wszyscy laureaci zostaną zaproszeni do programu POS STARS, jaki od lutego 2009 r. uruchamia firma Promo Expo Consulting. Równolegle zacznie również działać program PRINT STARS skierowany do branży drukarskiej oraz dostawców mediów i maszyn.

Równolegle z targami odbyło się  także pierwsze spotkanie zarządu Polish Digital Signage Association z obecnymi i potencjalnymi członkami nowopowstałego stowarzyszenia. Zwiedzający mieli sposobność, aby uczestniczyć w tym spotkaniu.

Kulminacją pierwszego dnia targów była gala OOH zorganizowana dla wystawców oraz zaproszonych gości, która odbyła się na terenie Centralnego Basenu Artystycznego. Podczas wieczoru targowego przyznano statuetki oraz wyróżnienia w kategoriach Firma Roku dla poszczególnych sektorów oraz wyniki konkursu POS Stars oraz Digital Signage, honorując w ten sposób najlepsze firmy w branży reklamowej.

Podczas targów PROMO EXPO miała miejsce premiera OHH MAGAZINE. Zwiedzający targi jako pierwsi mieli możliwość  zapoznania się z magazynem OOH MAGAZINE. Magazyn zastąpi na rynku wydawniczym tytuł OUTDOOR MEDIA. Nowe logo zaprojektował znany artysta grafik – Andrzej Pągowski, a pierwszą okładkę Magdalena Błażków, również z KreacjiPro.

W styczniu rozpoczęła się kampania reklamowa  magazynu. Premiera strony internetowej nowego magazynu zapowiedziana jest na 16 lutego b.r. Magazyn jest patronem medialnym targów PROMO EXPO PROMO Gifts oraz programów PRINT STARS i POS STARS.

Organizatorzy dziękują wszystkim wystawcom oraz zwiedzającym za przybycie na targi i już teraz zapraszają do udziału w jesiennej edycji targów PROMO Gifts.

Partnerami strategicznymi Targów były Polmos Lublin, Centralny Basen Artystyczny i BVS Show Lighting, natomiast partnerem technologicznym została firma NEC Display Solutions.
Patronat merytoryczny: Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej, Polska Izba Druku
Patronat medialny: Forbes, OOH magazine, Naroozhka, Business Media, Media&Marketing Polska, Świat Druku, Pro-kreacja, Vidart, , mediafun, signs.pl, marketingowiec.pl, drukarnie.com.pl, Event Managers Club, eventspace.pl, Gadżety.biz, Radio PIN,
Współpraca: Screenmedia Expo Europe, Reklama Polygraf, Apppexpo, Digital Signage Expo, China Sign Expo