Faktyczny kryzys czy dobra wymówka dla cięcia kosztów? Są firmy, które w kryzysie upatrują szansy na wzmocnienie swojego wizerunku. Skoro inni tną i oszczędzają, zachowanie marketingowego status quo już może stanowić przewagę nad konkurencją. Z takiego założenia wyszła Kompania Piwowarska – największy producent piwa w kraju i największy reklamodawca w branży piwowarskiej, nie zamierza ograniczać tegorocznych wydatków na reklamę. Owszem, firma szuka oszczędności, tyle, że nie kosztem działań reklamowych i promocyjnych. Dyrektor ds. korporacyjnych i rzecznik prasowy Kompanii Piwowarskiej Paweł Kwiatkowski powiedział, że marketing to ostatnia rzecz, na której w czasie kryzysu powinno się oszczędzać. Intensywność działań reklamowych zostanie zachowana. Firma spodziewa się natomiast oszczędności płynących ze spodziewanego spadku cen zakupu czasu i powierzchni reklamowej. Zakładając, że cała branża odnotuje spadek sprzedaży, a konkurencja ograniczy wydatki marketingowe, korzyści KP z powyższego posunięcia mogą być nieocenione.