Firma Promo Expo, organizator targów PROMO EXPO, PROMO GIFTS oraz wydawca magazynu OOH magazine otrzymała w ramach działania 8.1 PO IG dotację na stworzenie „Internetowego systemu obsługi imprez targowych”. W przeciągu dwóch lat firma otrzyma prawie 600 tys. złotych na wdrożenie oprogramowania w ramach e-usługi świadczonej wystawcom targów. Wartość całego projektu szacowana jest na prawie 800 tys. z czego aż 85% kwoty zostanie objęta dotacją w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka.
– Projektowany przez naszego podwykonawcę system ma zmniejszyć do minimum obciążenie wystawcy koniecznością wypełnienia olbrzymiej ilości formularzy. Dodatkowo będzie platformą komunikacyjną zarówno z wystawcami, zwiedzającymi, jak i z dziennikarzami. Pierwsze prototypy zaskoczyły nas olbrzymią funkcjonalnością – mówi Robert Załupski, General Manager Promo Expo.
Głównym celem projektu na poziomie produktu jest realizacja e-usługi w postaci internetowego systemu obsługi imprez targowych, pozwalającego na zgłaszanie zapotrzebowania na powierzchnię targową, konferencyjną oraz inne usługi związane z organizacją imprezy targowej. Do dodatkowych produktów projektu można zaliczyć również produktowy serwis internetowy, który będzie promował stworzoną e-usługę wśród potencjalnych odbiorców – organizatorów imprez targowych w Polsce i na świecie.
System będzie kompleksowym narzędziem do raportowania i zlecenia realizacji zamówień w firmie obsługującej poszczególne imprezy targowe. Można go będzie również wykorzystywać do mniejszych projektów seminaryjno-kongresowych. Projekt odpowiada na potrzeby organizatorów imprez targowych w zakresie usprawnienia działań związanych z organizacją targów od strony obsługi wystawców, zwiedzających i mediów oraz zmniejszenia kosztów prowadzenia takiej obsługi oraz na potrzeby wystawców, zwiedzających i mediów w zakresie usprawnienia procesu rejestracji i innej obsługi mogącej być przeprowadzaną zdalnie podczas przygotowywania imprez targowych.
W ramach dotacji PROMO EXPO otrzyma także środki na stworzenie strony produktowej, wynagrodzenia dla pracowników pracujących przy projekcie oraz kampanię marketingową. Realizacja projektu potrwa do listopada 2010 r.