Logo

Marketing MIX

Raport nt. koniunktury

Centrum Monitorowania Rynku uruchomiło cotygodniowy monitoring dostarczający danych o codziennych zakupach polskich gospodarstw domowych. Skanowanie kodów kreskowych z zakupów przy kasach ma dostarczać informacji na temat zmian siły nabywczej polskich gospodarstw domowych. Dynamika codziennych zakupów jest wskaźnikiem koniunktury gospodarczej. W styczniu odnotowano pierwsze oznaki spadku sprzedaży produktów FMCG. Najnowsze dane za luty 2009 pokazują nieco bardziej optymistyczny obraz niż zaraportowany w styczniu spadek sprzedaży FMCG. W porównaniu z lutym 2008, całkowity wolumen sprzedaży produktów paczkowanych nieznacznie wzrósł (o 2,6 proc.), liczba transakcji zwiększyła się o niecały 1 proc. W porównaniu z lutym 2008 kupujemy mniej kawy mielonej, herbaty, tłuszczy, cukierków, batonów i wafli oraz jogurtów. Do kategorii, których sprzedaż w sklepach osiedlowych wzrosła należą mocne alkohole, kawy rozpuszczalne, ciastka i słone przekąski.