Druga z cyklu konferencji „Obierz kierunek na event”, zorganizowana przez Event Managers Club we współpracy z portalem Gazeta.pl, zgromadziła ponad 170 uczestników. Wśród nich byli zarówno organizatorzy, jak i zleceniodawcy eventów. Tym razem konferencja poświęcona była roli eventu jako narzędzia public relations. Jej celem było podkreślenie roli eventu jako narzędzia biznesowego.
PR podczas eventu
Jak powinien wyglądać PR klienta i firmy eventowej podczas eventu mówiła Marta Szadowiak z firmy Kombinat Artystyczny. Uczestnicy dowiedzieli się m.in., że w procesie budowania wizerunku eventu duże znaczenia odgrywają media relations, patroni honorowi oraz goście specjalni. Dla PR-u klienta zaś istotne znaczenie ma m.in. branding oraz materiały poligraficzne.
Event w strategii CSR
Na przykładzie projektu „Szkoła bez przemocy” Jarosław Hermann z firmy Profile opowiadał o tym, jak można wykorzystać event z kampanii CSR (corporate social responsibility) i odnieść sukces medialny.
Sponsoring wydarzeń
Jednym ze sposobów budowania wizerunku firmy jest sponsoring wydarzeń. Najważniejszy z punktu widzenia sponsora (klienta), jak przekonywał Jacek Górecki z firmy Power Sport, jest m.in. dobór imprezy o odpowiednim charakterze i grupie docelowej, określenie czasowości działań (cykliczne czy jednorazowe), decyzja czy jest to sponsoring indywidualny czy we współpracy z inną firmą. Klient liczy również na relacje w mediach, zarówno w trakcie, jak i po zakończeniu wydarzenia. Zapewnienie sponsorowi warunków do realizacji powyższych celów należy do agencji eventowej lub PR.
Wizerunkowe wydarzenie
Event, którego celem jest kreowanie wizerunku firmy, powinien zaskoczyć oryginalnym pomysłem, różnić się od konkurencji, a organizator powinien znaleźć wiarygodnego i rozpoznawalnego partnera – mówiła Magda Górak z firmy Artagence.
W taki sposób powstał cykl wydarzeń skierowanych do marketerów pod nazwą Tuba.
Event oczami korporacji
O eventach widzianych oczami przedsiębiorców mówiła Justyna Piesiewicz, dyrektor marketingu i PR w firmie Accreo Taxand. Zaprezentowała ona wyniki badań, z których wynika, że udział w konferencjach oraz obecność w internecie znacząco wpływa na wizerunek. Tymczasem jedynie 4 proc. firm chętnie bierze udział w imprezach masowych. Z analizy wynika też, że 53 proc. dziennikarzy negatywnie ocenia konferencje prasowe. O sponsoringu eventów decyduje głównie możliwość spotkania potencjalnych klientów oraz zwrot z nakładów. Z badań wynika też, że organizator, uczestnik i sponsor oczekują dobrej organizacji, oddźwięku w mediach oraz nawiązania relacji.
Pierwsze wrażenie na evencie
Pierwsze wrażenie robi się tylko raz. Do stosowania rozwiązania guest control podczas firmowych wydarzeń zachęcała Halina Błażyńska. Zastosowanie tego systemu umożliwia organizatorom wydarzeń kompleksową obsługę gości – od wysłania zaproszeń, przez administrowanie danymi, po rejestrację uczestników bezpośrednio na miejscu spotkania.
Kolejna i zarazem ostatnia z cyklu konferencji „Obierz kierunek na event” odbędzie się 19 maja 2009 r. Jej tytuł to „Event – skuteczne narzędzie wsparcia sprzedaży”.