Wahania kursów walut, brak stabilizacji rynku oraz zmniejszony portfel zamówień i obrotów. Pomimo wiosennego ożywienia w branży artykułów promocyjnych sektor ten nie będzie miał w tym roku pierwszej edycji targów PROMO GIFTS Christmas Edition. Projekt został przeniesiony na wrzesień 2010 r. Miejscem targów będą ponownie hale MT Polska w Warszawie.
– Rozmowy jakie przeprowadziliśmy z większością graczy na rynku dały nam sprzeczne sygnały. Z jednej strony firmy gotowe były niemal od ręki podpisać umowy i to na znaczną powierzchnię. Z drugiej – wyraźnie dają do zrozumienia, że tegoroczne budżety nie udźwigną imprezy targowej. Firmy zamierzają w II połowie roku skupić się na działaniach bezpośrednich oraz zwiększyć swoją aktywność w Internecie. W tym roku rozważamy zorganizowanie cyklu szkoleń dofinansowanych z Unii Europejskiej w zakresie budowania relacji i lojalności z klientem oraz podniesienia efektywności sprzedaży. Taka opcja zaangażowania mniejszych środków finansowanych z możliwością bezpośredniego kontaktu z klientami spotkała się z dużym zainteresowaniem firm, dotychczasowych wystawców imprez targowych – mówi Robert Załupski, general manager Promo Expo.
Wniosek o dofinansowanie szkoleń w ramach funduszy Europejskich został już pozytywnie oceniony przez jednostkę wdrażającą. Promo Expo zapowiada również przeprowadzenie badań postrzegania artykułów promocyjnych jako skutecznego narzędzia komunikacji marketingowej.
Sektor Promo Gifts po raz pierwszy pojawił się na targach Promo Expo w styczniu tego roku w Warszawie. Organizator targów współpracuje z Polską Izbą Artykułów Promocyjnych, której jest członkiem.