Ministerstwo Środowiska odświeża wizerunek przez lifting logo oraz stworzenie systemu identyfikacji wizualnej. To kolejny element działań zmierzających ku unowocześnieniu wizerunku tej instytucji.
Nowy logotyp ministerstwa zawiera odniesienia do poprzedniego znaku, jest jednak nowocześniejszy i dostosowany do nazwy resortu (stary stworzony był jeszcze dla Ministerstwa Ochrony Środowiska, obecnie Ministerstwo Środowiska). Logotyp nawiązuje do krajobrazu (rzeka i góra). Zarys krajobrazu może być także odczytany jako inicjały nazwy instytucji.
Nowe logo funkcjonuje w dwóch wersjach językowych. System identyfikacji wizualnej obejmuje wzory materiałów promocyjnych, takich jak: papier firmowy, prezentacja multimedialna, wizytówka, teczka papierowa, torba ekologiczna roll-up oraz ścianka konferencyjna.
Zmiany w logotypie to element prowadzonej w Ministerstwie Środowiska polityki promocyjnej i edukacyjnej. Ministerstwo coraz częściej stawia na nowoczesne środki komunikacji społecznej. W ubiegłorocznej kampanii promocyjno-edukacyjnej „Zmień nawyki na dobre, zmień klimat na lepszy”, Ministerstwo wykorzystało oprócz
standardowych narzędzi m.in. także marketing szeptany, działania ambientowe oraz działania w internecie (profil na MySpace, blog o tematyce ekologicznej). Ministerstwo wkrótce planuje kolejną kampanię promocyjną dotyczącą właściwego postępowania z odpadami. Za kreację nowego logo oraz identyfikację wizualną odpowiadała firma Studio Bakalie.