Drukować można już podobno na prawie wszystkim. Tyle, że na „prawie wszystkim”, nie oznacza „na byle czym”. O godne uwagi i polecenia nowości na rynku materiałów do druku zapytaliśmy Annę Podgórską z firmy Dyskret, Agnieszkę Noworzyń z Alma Trend oraz Tomasza Serafina z Median Polska. Ich typy poniżej.
TYPY ALMA TREND
Asfalt-Art – folia przeznaczona do używania na asfalcie, betonie, kostce brukowej. Kompozycja produktu to powierzchnia mocnego, szorstkiego poliuretanu oraz cienkiego aluminium pokrytego klejem permanentnym. Warstwa aluminium pozwala na aplikację na wyjątkowo nierównej powierzchni jak kostka brukowa, chodnik itp. odzwierciedlając jej fakturę i nie uszkadzając produktu. Produkt dzięki wysokiemu wskaźnikowi antypoślizgowości (R10) oraz atestowi trudnozapalności (B1) może być również stosowany na schody. Stosowana w reklamie naziemnej (wewnętrznej i zewnętrznej).
Siatki Continental Grafix – siatki typu one-way-vision (bez kleju), przeznaczone do grafik umieszczanych w ramach i stelażach. Po podświetleniu od przodu produkt zachowuje możliwość odczytu nawet po zmroku. Materiał występuje w kilku wersjach: vinyl, papier, poliester, tkanina, siatka. Stosowane w reklamie w formie ścianek działowych.
aem jet Stardust – trwałe, nierozrywalne, winylowe podłoże z tłoczoną powierzchnią przypominającą skórę, mur betonowy itp. nadający się do zadruku solwentem, UV i sitodruku. Używany do dekoracji wewnętrznej jako tapeta dla biur, salonów, wystaw, zabudowy stoisk reklamowych.
MACtac WallWrap 100 – folia do naklejania bezpośrednio na zewnętrzne ściany budynków, ultraplastyczna o parametrach folii klasy wylewanej.
MACtac WallWrap 200 – folia do bezpośredniego naklejania na większość ścian wewnętrznych.
Decorex – folie o powierzchniach złotej lub srebrnej w wersji lustra lub szczotkowanej. Nadają się do grafik okiennych, szyldów i emblematów.
TYPY DYSKRET
Podłoża drukowe do grafik podłogowych – wykładzina dywanowa, materiał z PVC dostosowanego do trudnych warunków oraz poliamidowe maty na gumowym podłożu. Wykorzystywane podczas targów i eventów, w reklamie POS, stanowią także reklamowy element wyposażenia hoteli, biur, restauracji itd. Nie wymagają stosowania laminatów, wystarczy zadrukować na ploterach solwentowych lub UV i zamontować.
Folie perforowane typu one-way-vision Continental Graphics nie posiadające kleju. Mogą być stosowane razem ze specjalną taśmą i naklejane zadrukiem po wewnętrznej stronie szyb, co stanowi przewagę nad innymi foliami tego typu.
Asphalt-Art – folia na asfalt, kostkę brukową, beton i inne powierzchnie chropowate. Nie wymagają stosowania laminatów, wystarczy zadrukować na ploterach solwentowych lub UV i zamontować.
Folia adhezyjna do zadruku na ploterach solwentowych i UV. Folia adhezyjna Penstick wykorzystywana jest w reklamie zewnętrznej i wewnętrznej jako podłoże do grafik na oknach, sprzęcie AGD, samochodach oraz każdej innej gładkiej błyszczącej powierzchni. Penstick przywiera zadrukowaną stroną – takiej właściwości nie posiada żadna inna folia. Poza tym nie niszczy delikatnych powierzchni, gdyż nie posiada kleju i jest folią wielokrotnego użytku.
TYPY MEDIAN POLSKA
Tkaniny Artist – rewelacyjna fotorealistyczna jakość w dwóch gramaturach 200 i 300 g/m2. Niemnąca, translucentna, idealna do systemów ramowych i na airboard-y. Doskonałe efekty zadruku zarówno na maszynach solwentowych jak też UV. Niemiecka jakość z firmy Neschen.
Tkaniny Flagiatta – tkanina flagowa wykonana w Polsce unikalną technologią Bathcoat czyli warstwa chłonąca wnika obustronnie w materiał zostawiając miejsce na tusz tworzący rewers wydruku, przez co flaga jest czytelna również z „lewej” strony. Wykonana w wersji z papierem podkładowym oraz w barwach fluorescencyjnych znakomicie widocznych z daleka.
Tapety Wallpaper – firma Neschen we współpracy z wiodącym producentem tapet na rynku europejskim wprowadziła kilkanaście struktur tapet ze specjalnym pokryciem gwarantującym rewelacyjne efekty druku dla dekoracji ściennych. Dekoratorzy wnętrz i graficy zyskali nowe powierzchnie do kreacji reklamowych wizerunków na wysokim poziomie przy minimalnych kosztach materiałów.
Folie Base Blue – innowacyjny patent firmy Median polegający na pokryciu białej folii klejem koloru błękitnego, przez co uzyskuje się lepsze krycie podłoża i zdecydowanie poprawioną jakość koloru białego (podobnie jak w papierach Blueback). Wykonana przy użyciu niemieckiej technologii i z renomowanych materiałów w cenie „normalnej” folii.
Lakier CMR 435 2K – jedyny na rynku certyfikowany lakier powierzchniowy na bazie wodnego akrylu do pokrywania wydruków na PCV. W dwóch strukturach – super błysk i głęboki mat – daje wieloletnie zabezpieczenie przed promieniowaniem UV i ścieraniem. Idealny do plandek, folii wylewanych i siatek one-vision. Możliwe jest nakładanie ręczne lecz optymalne efekty uzyskuje się na maszynach natryskowych lub raklowych. Sprawdzony w trudnych warunkach i u renomowanych producentów reklam w Polsce i w Europie.
Panel z roli – nowoczesny sposób na produkcję ścianek wystawienniczych i twardych paneli reklamowych. Grube PCV z pokryciem do druku wysokiej rozdzielczości dobrane tak, aby można było łatwo wydrukować i uformować dowolny element wystawienniczy na bazie istniejących systemów. Doskonale wysycha w maszynie oraz nie wymaga laminowania. Optymalny również do drukarek UV.
Materiały ekologiczne – firma Median wprowadza na rynek laminaty poliwęglanowe, folie PP z szarym papierem podkładowym, tkaniny organiczne w pełni biodegradowalne w trosce o środowisko i ochronę przyrody. Wszystkie produkty serii Planeta będą pachnieć sosnowym lasem.