Dwa domy mediowe w Polsce zanotowały sprzedaż powyżej 1 mld zł w pierwszym półroczu 2009 roku, jak pokazuje analiza ZenithOptimedia. Z raportu wynika, że kryzys na rynku reklamowym osiągnął już punkt krytyczny. W 2010 roku przewidywana jest stagnacja, zaś tendencje wzrostowe pojawią się w 2011 r. Z danych znajdujących się w raporcie wynika, że sytuacja rynkowa wymusiła na mediach znaczne obniżki cen, które w IV kwartale 2008 i II kwartale 2009 roku zbliżały się do poziomu 45-50 proc. W III kwartale 2009 roku właściciele mediów (szczególnie telewizja) powoli zaczęli powracać do podwyżek cenników reklam.
– Zleceniodawcy skłaniają się ku większym oszczędnościom, aby móc sobie pozwolić na zwiększenie wydatków na reklamę w 2011 roku, poprzedzającym Euro 2012. To będzie pierwszy rok, kiedy wydatki we wszystkich kategoriach mediów zaczną rosnąć – mówi Jakub Potrzebowski, CEO ZenithOptimedia Polska.