Logo

Marketing MIX

Nagroda w konkursie Golden Drum Award 2009 dla „Kumpli”

Interaktywny projekt „Kumpel z Przeszłości” stworzony i realizowany przez agencję reklamową San Markos we współpracy z Biurem Promocji Miasta Stołecznego Warszawy zdobył srebrną nagrodę w międzynarodowym konkursie Golden Drum Award 2009. Nagroda została przyznana w kategorii Public Engagement & Participation. „Kumpel z Przeszłości” to projekt zainspirowany 65. rocznicą wybuchu Powstania Warszawskiego. Na portalu społecznościowym Facebook stworzono dwa profile, dwojga młodych ludzi – „Sosny” i „Kostka” – fikcyjnych powstańców. Aktualizowane codziennie wpisy, do końca Powstania (początek października) stanowiły prywatną kronikę Powstania Warszawskiego widzianego oczami dwojga młodych ludzi. „Kostek” i „Sosna” piszą językiem ówczesnej młodzieży, opowiadają o swoich codziennych przeżyciach oraz umieszczają zdjęcia i filmy odzwierciedlające atmosferę tamtego okresu. Dzięki temu udało się zaprząc nowe technologie do zakrzywienia czasu i podróży do 1944 roku. Wręczenie statuetki twórcom projektu nastąpiło podczas uroczystej gali festiwalowej w Portoroż w Słowenii.