Logo

Marketing MIX

PGE sponsorem tytularnym

PGE Arena Gdańsk, tak oficjalnie będzie się nazywał budowany w Gdańsku stadion na Euro 2012. W czwartek wyniki wygranego w grudniu 2009 r. przetargu zaakceptowała Rada Nadzorcza spółki PGE Polska Grupa Energetyczna. Zgodnie z warunkami oferty stadion będzie do końca 2014 roku nosił nazwę PGE Arena Gdańsk.

Wartość oferty PGE na zakup praw do nazwy gdańskiego stadionu wyniosła 35 mln zł. Kwota ta będzie wpłacana w 5 rocznych transzach. Pakiet świadczeń sponsorskich ma zostać doprecyzowany w ciągu najbliższych tygodni. Projekt PGE Arena Gdańsk, jak można przeczytać w oficjalnym komunikacie, wpisuje się w strategię marketingową PGE w zakresie podnoszenia rozpoznawalności i budowania pozycji marki firmy. Jest to obecnie największy projekt typu Naming Rights (sprzedaży praw do nazwy obiektu sportowego) w Polsce.

– To dla nas bardzo ważny projekt z punktu widzenia budowania wizerunku i rozpoznawalności marki PGE. Transakcje Naming Rights w Polsce są wciąż w początkowej fazie rozwoju. Jednak przykłady podobnych rozwiązań w takich krajach jak Niemcy czy Stany Zjednoczone pokazują, że ta inwestycja przynosi znaczącą wartość dodaną dla podmiotów biznesowych – mówi prezes zarządu PGE Polska Grupa Energetyczna Tomasz Zadroga.