Logo

Marketing MIX

Wzrosła wartość polskiej reklamy internetowej

Przychody z reklamy internetowej w Polsce wyniosły w III kw. 2009 roku 317,7 mln zł, czyli o 15 proc. więcej niż w tym samym okresie 2008 roku, wynika z badania IAB AdEx. Najwięcej na reklamę w sieci wydały firmy z branży finansowej, a dominującą formą pozostał display.

Z badania AdEx, przeprowadzonego przez IAB Polska i PricewaterhouseCoopers wśród najważniejszych firm polskiego rynku reklamy internetowej wynika, że w III kwartale ubiegłego roku przychody branży wyniosły 317,7 mln zł, czyli o 15 proc. więcej niż w tym samym okresie 2008 roku. Jednocześnie oznacza to, że utrzymał się wzrost wartości rynku zanotowany w I półroczu 2009 roku. Prawie 20 mln zł na reklamę w internecie wydały w III kwartale 2009 roku firmy z branży finansowej, a prawie 15 mln podmioty z branży telekomunikacyjnej.

Wyniki opracowano na podstawie danych o przychodach brutto w III kwartale 2009 roku przekazanych przez 27 firm z polskiego rynku reklamy internetowej, przy czym za III kwartał 2008 roku informacje uzyskano od 12 podmiotów.