Logo

Marketing MIX

Polacy zmęczeni tematyką kryzysu

Zamiast restauracji, barów i kina wybieramy domową rozrywkę w postaci internetu i telewizji, wynika z europejskiego badania UPC.

W każdym z 10 krajów objętych badaniem, respondenci przyznali, że są zmęczeni permanentną obecnością programów poświęconych kryzysowi na antenach telewizji. W Polsce odpowiedziało tak niemal 60 proc. badanych i był to wynik najwyższy wśród badanych krajów.

Dla Polaków podstawowymi źródłami informacji o kryzysie były Internet 46 proc. i telewizja 43 proc. Niemal połowa Polaków w wyniku kryzysu ograniczyła wyjścia do restauracji i barów 47 proc. oraz wizyty w kinie 45 proc. Pod tym względem plasujemy się w czołówce najbardziej oszczędnych krajów, choć  według danych ekonomicznych Polska gospodarka w czasie kryzysu ucierpiała relatywnie najmniej w Europie.

Badanie, które zostało przeprowadzane na zlecenie UPC przez Research International już po raz szósty, odbyło się w okresie październik – grudzień 2009. Wzięło w nim udział  w sumie 10.804 respondentów, z czego w Polsce 1320.