Logo

Marketing MIX

Wielkość rynku reklamy out of home w Polsce

Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej zaprezentowała dane dotyczące ilości nośników reklamy branży OOH według stanu na dzień 31 grudnia 2009 roku. Zestawienie obejmowało firmy „pierwszej piątki:  AMS S.A., Cityboard Media, Clear Channel Poland, Ströer Out of home Media oraz News Outdoor Poland.

Liczba nośników reklamy w Polsce wynosiła w dniu 31 grudnia 2009 roku 99.071 sztuk, wliczając nośniki wszystkich formatów, od standardowych, przez poszczególne formaty oraz konstrukcje nietypowe. Liczba ta zawiera także wykorzystywane wyłącznie czasowo konstrukcje na ścianach budynków. Liczba nośników elektronicznych, zaliczanych do Digital Signage wyniosła w tym samym czasie 13.450 sztuk.

Rynek nośników reklamy out of home w Polsce jest ustabilizowany, choć wskazuje lekkie tendencje spadkowe. Łączna liczba nośników oscyluje wokół stu tysięcy, mimo, że w kolejnych latach zwiększa się ilość firm, które raportują do IGRZ.

Więcej informacji o raporcie znajduje się na stronach: www.igrz.com.pl oraz www.igrz.pl