Logo

Marketing MIX

Oświadczenie Grupy Żywiec

W nawiązaniu do faktu medialnego związanego z zamiarem złożenia przez PARPA zawiadomienia do prokuratury w sprawie udziału Tomasza Adamka w reklamie marki Zywiec, Grupa Żywiec wystosowała w związku z tym oświadczenie.

– Nie znamy argumentów Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych ws. reklamy telewizyjnej marki Żywiec z udziałem p. Tomasza Adamka. O sprawie dowiedzieliśmy się z doniesień prasowych. Już 10.02.2010 r. zwróciliśmy się do Agencji z prośbą o przesłanie tych wątpliwości. Dopiero po otrzymaniu odpowiedzi będziemy mogli się do nich odnieść. Chętnie udzielimy Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych także dodatkowych informacji i wyjaśnień. Możemy zapewnić, że ta reklama, jak wszystkie inne reklamy Grupy Żywiec, została sprawdzona pod kątem zgodności z obowiązującymi przepisami prawa w Polsce. Dodatkowo posiadamy opinię Kancelarii Prawnej Traple, Konarski, Podrecki, która jednoznacznie wskazuje na zgodność tej reklamy z obowiązującym prawem. Ustawa o Wychowaniu w Trzeźwości i Przeciwdziałaniu Alkoholizmowi nie zakazuje sportowcom brania udziału reklamie piwa ani też nie zakazuje prowadzenia reklamy z wykorzystaniem skojarzeń ze sportem. Dlatego naszym zdaniem reklama Żywca z udziałem p. Tomasza Adamka jest zgodna z obowiązującymi przepisami prawa – mówi Sebastian Tołwiński, rzecznik prasowy Grupy Żywiec S.A.