Logo

Marketing MIX

Łamanie Stereotypów w Reklamie

26 lutego 2010 r. w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów odbyła się konferencja prasowa Pełnomocnika Rządu do spraw Równego Traktowania, Minister Elżbiety Radziszewskiej na temat konkursu promującego łamanie stereotypów w komunikacji marketingowej. Celem pomysłodawcy nagrody, Pełnomocnika Rządu do spraw Równego Traktowania, jest: upowszechnienie wśród reklamodawców i twórców reklam idei równości płci z uwzględnieniem unikania stereotypów seksistowskich, a zarazem wspieranie godnego modelu roli kobiety w społeczeństwie i popularyzowanie tego modelu  w naszej rzeczywistości.

Celem projektu jest również promowanie osób, których te stereotypy bezpośrednio dotykają, osób zagrożonych dyskryminacją ze względu na płeć, niepełnosprawność, rasę, pochodzenie etniczne, narodowość, religię lub wyznanie, poglądy polityczne, wiek, orientację seksualną oraz stan cywilny i rodzinny.

Konkurs nagradzać będzie prace (ich twórców i zleceniodawców reklam) przełamujących te stereotypy w komunikacji marketingowej. Zgłoszone do nagrody prace będą oceniane w trzech kategoriach: łamanie stereotypów dotyczących równość płci, niepełnosprawności, oraz innych zjawisk społecznych pozostających w obszarach dyskryminacji.

Do tegorocznej, pierwszej edycji konkursu można zgłaszać prace powstałe pomiędzy 01.01.2008 r. a 01.03.2010 r., Prace mogą zgłaszać agencje  (ATL, BTL, PR, eventmarketing, interaktywne, inne), agencje i studia designerskie i graficzne, studia filmowe, agencje fotograficzne, domy produkcyjne, twórcy działający samodzielnie w szeroko pojętej branży reklamowej (fotograficy, reżyserzy, graficy, rysownicy, itp.), reklamodawcy, domy mediowe, media.