Logo

Marketing MIX

Rusza projekt Social Impact

Ogromnym sukcesem zakończyła się inauguracyjna konferencja ekspercka Social Impact, której organizatorem jest niedawno utworzona spółka badawcza Interactive Research Center. IRCenter powstała w wyniku porozumienia inwestycyjnego zawartego z Xevin Investments przez   polskich młodych naukowców zajmujących się badaniami polskiego Internetu.

Konferencja Social Impact, która odbyła się w czwartek 6 maja w Warszawie, miała na celu podzielenie się wiedzą i doświadczeniem związanym z analizą zachowań i opinii konsumentów w obszarze mediów internetowych.

– Rosnąca siła social-mediów stała się w ostatnim czasie najbardziej interesującą zmienną, mogącą zadecydować o dodatnim lub ujemnym wyniku kampanii marketingowych, HR bądź projektów CSR. Aby móc skutecznie realizować tego typu zadania komunikacyjne, trzeba zlokalizować  grupy konsumentów o największym potencjale dla danego projektu i przyjrzeć się relacjom pomiędzy uczestnikami oraz poznać ich potrzeby – mówi Albert Hupa, Prezes Zarządu IRCenter.

Jako zwieńczenie konferencji, 12 maja  utworzono nową grupę firm działających w obszarze mediów internetowych – Grupa Wyszukali. Nazwa grupy nawiązuje do projektu badawczego Wyszukali.
Nowo powstała grupa skupi środowisko naukowe zaangażowane w badanie relacji w obszarze mediów społecznościowych  oraz osoby na co dzień korzystające z efektów pracy badaczy. Zaproszeni do grupy specjaliści ds. marketingu, PR, CSR, HR będą mieć wpływ na metodologię opracowywanych analiz i ich użyteczność dla rynku. Misją grupy będzie doskonalenie narzędzi badawczych oraz popularyzowanie idei badań społeczeństwa sieciowego. Jesteśmy przekonani, że systematyczne badanie procesów rozprzestrzeniania się informacji i opinii w obszarze społeczności internetowych pozwoli na racjonalne wykorzystanie ich potencjału i stanie się podstawą do prowadzenia efektywnych działań mających realne przełożenie na efekty biznesowe i komunikacyjne.

Grupa będzie regularnie spotykała się w każdy pierwszy czwartek miesiąca począwszy od 10 czerwca 2010 r.
Raz na 2 miesiące – zawsze w czwartek – będą odbywały się otwarte spotkania warsztatowe. Pierwsze takie spotkanie odbędzie się 17 czerwca 2010r. Jego współorganizatorem będzie Polsko – Japońska Wyższa Szkoła Technik Komputerowych. Spotkanie  poświęcone będzie metodologii badań społeczeństwa sieciowego. W otwartych spotkaniach będzie mogło uczestniczyć maksymalnie do 50 osób. Informacje na ten temat będą publikowane w serwisach www.social-impact.pl ,www.wyszukali.pl oraz www.ircenter.pl .