31 maja br. ulega zmianie identyfikacja wizualna wicelidera polskiego rynku piwa. Z logotypu znanego z wielu konferencji, rankingów, imprez i wydarzeń kulturalnych m.in. znikną czerń i kolor złota. Zastąpi je czerwień, która w bardziej wyrazisty sposób oddaje niezmienną piwną pasję, mistrzostwo profesji i siłę ducha Grupy Żywiec oraz jej 5 500 pracowników. Jedynym niezmienionym elementem logo pozostanie arcyksiążęca korona Habsburgów, XIX w. założycieli browarów w Cieszynie (1846 r.) i Żywcu (1856 r.). To ona jest synonimem oddania się najwyższej jakości i dziedzictwa piwnego, opartego na prawdziwych tradycjach.
– Symboliczna buława, którą tworzy nowy logotyp przedstawiony w pionie podkreśla przywództwo Grupy Żywiec w obszarze kompetencji piwowarskich. Jednocześnie przypomina o unikalnym dziedzictwie tradycyjnych polskich marek od Żywca, Warki, Leżajska, Specjala poprzez Brackie aż po Portera, którego warzymy nieprzerwanie według najstarszej w Polsce niezmienionej receptury – mówi Grzegorz Szczepański, Dyrektor ds. Korporacyjnych Grupy Żywiec.
Dotychczasowa identyfikacja marki korporacyjnej powstała ponad 10 lat temu i przestała oddawać obecne ambicje rynkowe oraz rzeczywistość organizacji, którą Grupa Żywiec w międzyczasie się stała. Zastępowanie jej w całej Polsce m.in. w kilkunastu oddziałach, na kilkudziesięciu budynkach i kilkuset samochodach będzie następowało systematycznie. Zdemontowano już znany wszystkim neon na siedzibie Zarządu Spółki przy ul. Bitwy Warszawskiej 7a w Warszawie. Wkrótce jego miejsce zajmie nowy. Grupa Żywiec planuje zakończyć cały proces wymiany do końca bieżącego roku.
Projekt nowej identyfikacji Grupy Żywiec przygotowała agencja Dragon Rouge.