Logo

Marketing MIX

Hard Rock Cafe z nowoczesnym systemem audiowizualnym

Otwarta w połowie br. restauracja Hard Rock Cafe w Krakowie wdrożyła kompleksowy i rozbudowany system audiowizualny, pozwalający na projekcję obrazu i dźwięku w części sklepowej i restauracyjnej obiektu. Projekt oraz instalacja systemu jest wspólnym przedsięwzięciem firmy Digitalia z Krakowa, która przeprowadziła wdrożenie oraz Veracomp SA – dostawcy rozwiązania.

Na poziomie „0” (sklep oraz kawiarnia/bar) zainstalowano jeden głośnik basowy TOA FB-120B, osiem kolumn głośnikowych TOA F-1300B, trzy głośniki sufitowe TOA PC-6W w toaletach, natomiast obraz emitowany jest na siedmiu 26-calowych telewizorach, które były wykorzystywane już wcześniej w lokalu i zostały włączone do tworzonej sieci audiowizualnej. Z kolei na poziomie „1” znalazły się dwa głośniki basowe TOA FB-120B, dziesięć kolumn głośnikowych TOA F-1300B, a także dwa 26-calowe telewizory oraz trzy 42-calowe monitory NEC. Natomiast antresola Hard Rock Cafe została wyposażona w pięć kolumn głośnikowych TOA F-1300B, dwa 42-calowe monitory NEC oraz przyłącze do projektora. Zastosowanie mikrofonów tła firmy TOA zapewnia automatyczne wysterowanie głośności – oznacza to, że system samoczynnie dostosowuje się do poziomu natężenia dźwięku w lokalu.

Zgodnie z planami inwestora, w Hard Rock Cafe mają się też odbywać wydarzenia specjalne, m.in. niewielkie, kameralne koncerty, sympozja, imprezy firmowe. Z tego też względu na piętrze lokalu zainstalowano kamerę, która rejestruje obraz transmitowany na wszystkich lub wybranych ekranach restauracji. – „Plany przewidywały również, aby wdrożone rozwiązanie audiowizualne pozwalało na jak największą swobodę w wyborze źródeł sygnału. Dlatego system umożliwia prezentowanie niezależnych treści na poszczególnych poziomach restauracji, a oprócz tego systemy audio i wideo funkcjonują odrębnie, co z kolei pozwala na odtwarzanie niepowiązanych ze sobą sygnałów z ekranów i głośników.” – powiedział Marcin Mól, Project Director w firmie Digitalia, która przeprowadziła wdrożenie systemu AV w restauracji Hard Rock Cafe w Krakowie.

Możliwość podzielenia całego systemu audiowizualnego restauracji na strefy, w których odtwarzany jest niezależny przekaz, to zasługa zastosowanego odtwarzacza digital signage Cayin SMP-PRO4. Urządzenie pozwala też na podział obszaru roboczego monitora i jednoczesne wyświetlanie np. sygnału z serwera z przewijanym paskiem tekstowym lub sąsiadujących ze sobą różnych obrazów. Całym systemem zarządza się bardzo łatwo i na wiele sposobów. Można wykorzystać do tego dedykowany pilot AMX MIO-R4 z opcją sterowania za pomocą przycisków funkcyjnych i panelu dotykowego LCD, ale zarządzanie jest też możliwe – w oparciu o sieć WiFi – za pomocą przenośnego komputera z zainstalowaną wirtualną aplikacją AMX, a także przy użyciu dwóch urządzeń typu iPhone.