Logo

Marketing MIX

Plakat promujący równouprawnienie na citylightach AMS

Od początku lutego w całej Polsce można oglądać plakaty finalistów 10. edycji konkursu Galerii Plakatu AMS poświęconej kwestii równouprawnienia.

Zadaniem uczestników konkursu Galerii Plakatu AMS pod hasłem  „Skłodowska-Curie była kobietą!” było zaprojektowanie plakatu wspierającego starania kobiet o równouprawnienie. Skłodowska-Curie pojawiła się w haśle konkursu nieprzypadkowo – w tym roku przypada bowiem setna rocznica przyznania jej Nagrody Nobla w dziedzinie chemii. A że rok 2011 proklamowano Międzynarodowym Rokiem Chemii, jego obchody staną się okazją m.in. do podkreślenia wkładu kobiet w światową naukę.

Na citylightach AMS pojawiły się dwa wybrane plakaty – zwycięski projekt Pawła Miszewskiego z prowokacyjnym hasłem „Kto ma jaja, ten rządzi” oraz wyróżniona praca autorstwa Jana Bajtlika, w której zdanie „Kobiety też mogą tworzyć naukę” wypowiedziane przez Marię Skłodowską-Curie nabiera ironicznego sensu.

Zainteresowanie plakatami od pierwszych dni ekspozycji jest ogromne – do organizatora konkursu napływają liczne prośby o możliwość ich otrzymania. Wszystkie rozpatrywane są pozytywnie. – Nic tak nie cieszy, jak żywa reakcja odbiorców pokazywanych przez nas plakatów. Taki odbiór świadczy, że nasz projekt spełnia swoją rolę – popularyzuje plakat, podejmując jednocześnie ważne tematy społeczne – mówi Grażyna Gołębiowska, dyrektor działu komunikacji marketingowej i PR.

Patronem głównym 10. edycji konkursu Galerii Plakatu AMS jest magazyn „Wysokie Obcasy”, patronem merytorycznym – Stowarzyszenie Kongres Kobiet. Partnerem i niezależnym audytorem – spółka KPMG, partnerem – Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR. Patronami medialnymi są miesięcznik: „Media & Marketing Polska”, „Gazeta Wyborcza”, portal Gazeta.pl, dziennik „Metro” oraz Radio TOK FM.