Firma Universal Display Solutions (UDS) z Warszawy to kolejny w naszym kraju użytkownik wielkoformatowego systemu cyfrowego z rodziny Agfa :Anapurna M. Na przełomie grudnia i stycznia rozpoczął tu pracę ploter :Anapurna Mw, oferujący – poza drukiem w trybie sześciokolorowym – możliwość zastosowania bieli punktowej, kryjącej lub podkładowej. Inwestycja w rozwiązanie Agfa Graphics to nie tylko pierwsze urządzenie bazujące na technologii cyfrowej w historii firmy UDS, ale też pierwsza produkcyjna maszyna drukująca zainstalowana w tym przedsiębiorstwie.
Dotychczas, a w branży reklamowej i poligraficznej działamy już kilkanaście lat, usługi w zakresie drukowania – przede wszystkim w technice offsetowej – zlecaliśmy i nadal zlecamy na zewnątrz – mówi Andrzej Bączkowski, prezes firmy UDS. – Od początku naszej działalności koncentrowaliśmy się bowiem na przetwórstwie i wykańczaniu podłoży kartonowych i tekturowych oraz produkcji finalnych wyrobów, takich jak displeje, materiały POS czy opakowania. Jednak oczekiwania rynkowe, w tym coraz większe zainteresowanie niskimi nakładami, partiami próbnymi czy też zleceniami personalizowanymi, spowodowały, że postanowiliśmy zainwestować w technologię cyfrową.
Na przełomie roku w firmie UDS rozpoczął pracę wielkoformatowy system bazujący na inkjetowej technologii UV Agfa :Anapurna Mw. Urządzenie oferuje druk w sześciu kolorach (CMYK+Lm+Lc), a opcjonalnie posiada moduł umożliwiający zastosowanie bieli kryjącej lub podkładowej. Wyposażono je w najnowszej generacji 14-pikolitrowe głowice, zapewniające druk z rozdzielczością 720 x 1440 dpi i wydajnością do 14 m2/h. W ploterze można zadrukowywać różnego rodzaju media sztywne (w trybie płaskim) oraz giętkie (w trybie z roli na rolę) o maksymalnej szerokości 1580 mm.
Andrzej Bączkowski nie ukrywa, że jego firma dopiero poznaje nowo zakupione urządzenie: Podeszliśmy do tej inwestycji nieco inaczej niż firmy, dla których druk cyfrowy stanowi podstawę działalności. W naszym przypadku ploter jest uzupełnieniem produkcji realizowanej w offsecie, dlatego daliśmy sobie sporo czasu na naukę, dokładne poznanie możliwości urządzenia i wdrożenie go w codziennej produkcji. Oczywiście realizujemy na nim bieżące zlecenia, co więcej – w części z nich stosujemy już obie techniki – offsetową i cyfrową. Wszystko zależy od finalnego produktu, ilości grafiki i kolorów zastosowanych w projekcie, metrażu jaki trzeba zadrukować oraz nakładu. Jednak nie prowadzimy jakiejś bardzo intensywnej kampanii reklamowej czy informacyjnej związanej z pojawieniem się systemu :Anapurna Mw w naszej firmie. Chcemy go wdrażać i promować sukcesywnie i z rozsądkiem – uczyć samych siebie i edukować klientów zakresie możliwości oferowanych przez to urządzenie.
Te zaś są bardzo szerokie – dzięki zastosowanej w nim technologii UV i odpowiedniej konstrukcji w ploterze można zadrukowywać różne media sztywne, nawet bardzo nietypowe. Dziś działalność firmy UDS w części poligraficznej bazuje na zadrukowywaniu i przetwarzaniu tektury falistej i kartonu, ale jej kierownictwo nie wyklucza, że w przyszłości system Agfa Graphics będzie też stosowany do zadrukowywania szkła, pleksi czy innych mediów sztywnych. Wszystko zależy od rozwoju rynku oraz oczekiwań naszych obecnych i przyszłych klientów – mówi Andrzej Bączkowski.
Wśród tych pierwszych znajdują się zarówno odbiorcy bezpośredni jak i agencje reklamowe, także z zagranicy, którzy mogą liczyć na kompleksową obsługę produkcyjno-reklamową: od kreacji i projektu, poprzez druk i obróbkę materiałów, na dostawie i montażu gotowych elementów reklamowych skończywszy. Gros zleceń realizowanych przez dwa zatrudniające w sumie ok. 140 osób zakłady produkcyjne UDS (zlokalizowane w Warszawie i w pobliżu Skierniewic) stanowią różnego rodzaju wyroby dedykowane do celów reklamowych: materiały POS i POP, stojaki, panele wystawowe i reklamowe, ekspozytory, opakowania itd. Nakłady zlecane przez klientów sięgają nawet kilku tysięcy sztuk, co przy wysokim stopniu zaawansowania projektów sprawia, że realizacja niektórych zajmuje nawet kilka tygodni. Dzięki inwestycji w ploter :Anapurna Mw firma UDS może od niedawna przyjmować także bardzo małe zlecenia – nawet od jednej sztuki. Jest to bardzo istotne np. dla klientów, którzy potrzebują wielu egzemplarzy tego samego produktu, ale nieco różniących się detalami. Technologia cyfrowa pozwala na personalizację, choćby z myślą o różnych punktach sprzedaży tej samej sieci handlowej, z czego nasi klienci będą z pewnością w przyszłości korzystać – dodaje prezes firmy.
Po kilku tygodniach pracy z nowym urządzeniem szefostwo firmy UDS jest bardzo zadowolone z dokonanego wyboru: Decydując się na ploter UV braliśmy pod uwagę szereg rozwiązań – mówi Andrzej Bączkowski – jednak firma Agfa Graphics przedstawiła nam najlepszą ofertę. Zadecydowały trzy względy: zaawansowana technologia, uznana marka i warunki finansowe. Dziś możemy stwierdzić, że nasz wybór był właściwy. Wdrożenie urządzenia i szkolenie obsługującego je personelu przebiegło bardzo sprawnie, a sam system – co warto podkreślić – jest wyjątkowo prosty w obsłudze. Liczymy na to, że praca na nim przyniesie nam, a przede wszystkim naszym klientom wiele satysfakcji.