Podczas Targów Euro-Reklama 2011 na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich dnia 12.04.2011 roku odbyło się Walne Zebranie Członków Polskiej Izby Artykułów Promocyjnych oraz Seminarium Deloitte dla Członków PIAP. W trakcie Zebrania przyjęto sprawozdanie finansowe za 2010 rok i udzielono absolutorium Zarządowi za rok 2010.
Agencja PR obsługująca PIAP przedstawiła działania, które zostały podjęte przez Polską Izbę Artykułów Promocyjnych w 2010 roku oraz przedstawiła plany na 2011/2012 rok. W 2010 roku Polska Izba Artykułów Promocyjnych powiększyła swoje grono firm członkowskich o 50 nowych firm, aktywnie uczestniczyła w wydarzeniach branżowych organizowanych w ciągu 2010 roku, jak również prowadziła aktywną współpracę z mediami branżowymi. We wrześniu 2010 roku Polska Izba Artykułów Promocyjnych przeprowadziła kampanię, mającą na celu umocnienie wizerunku artykułów promocyjnych na rynku reklamy w Polsce, podjęto również kroki w zakresie przeprowadzania badania branży artykułów promocyjnych z poziomu dystrybucji. Uczestnicy WZC PIAP jednogłośnie zaakceptowali plan działań PIAP na rok 2011, jakie przedstawiła Agencja PR obsługująca PIAP.
Najważniejszymi celami, jakie stawia sobie PIAP na 2011 rok jest m.in. kontynuacja kampanii wizerunkowej, która przybierze nieco inną formę – o czym ostatecznie zadecyduje grupa robocza, powołana w tym właśnie celu. Tegoroczna kampania Izby nie tylko będzie miała na celu promocję “gadżetu” jako skutecznego nośnika reklamy, ale również przyniesie wymierne korzyści członkom PIAP tj. agencje reklamowe – mówi Magda Owczarska V-ce Prezes PIAP.
Kolejnym bardzo ważnym punktem planu pracy na 2011 rok jest przeprowadzenie badania rynku z poziomu klienta finalnego. Formuła nowego badania będzie miała na celu ustalenia wartości rynku artykułów promocyjnych, na wybranej grupie reprezentatywnej klientów końcowych z uwzględnieniem wielkości firmy według ilości zatrudnionych w niej osób. Badanie będzie miało na celu ocenienie, jakie firmy najczęściej dokonują zakupów artykułów promocyjnych oraz w jaki sposób rozkłada się ich udział w kluczowych grupach asortymentowych.
Na potrzeby nowego pomysłu powstanie brief, który zostanie przesłany do agencji badawczej jak również zostanie stworzona grupa robocza – która zajmie się pracami związanymi z przygotowaniem badań.
Podczas spotkania zaproponowano również zmianę formuły imprezy PIAP, organizowanej co roku podczas drugiego dnia targów RemaDays, w której uczestniczyć będą mogli wszyscy Członkowie. Powstała również propozycja zorganizowania 2 dniowego Kongresu PIAP w 2012 roku, podczas którego odbyłoby się WZC PIAP oraz Kongres dla Członków połączony z plenerową imprezą integracyjną.
W 2011/2012 roku Polska Izba Artykułów Promocyjnych planuje również wznowienie Katalogu Członków PIAP, który będzie promowany w trakcie wydarzeń branżowych w tym czasie.
Po zebraniu specjalnie dla Członków PIAP odbyło się seminarium Deloitte, – podczas, którego Pan Przemysław Skorupa Starszy Menedżer w Dziale Doradztwa Podatkowego Deloitte wygłosił prelekcję “Zmiany w zasadach opodatkowania VAT działalności marketingowej”, która nawiązuje do nowelizacji ustawy o VAT z dnia 01.04.2011 roku.