Logo

Marketing MIX

IGRZ o wielkości sprzedaży w I kw. 2011 roku

Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej prezentuje dane dotyczące wielkości sprzedaży branży out of home w pierwszym kwartale 2011 roku. Zestawienie obejmuje firmy (ze wszystkimi podmiotami z grupy): AMS S.A., BP Media, Business Consulting, CAM Media,  Cityboard Media, Clear Channel Poland, Defi Poland, Gigaboard Polska, Mini Media, Ströer Out of home oraz Warexpo . W zestawieniu znalazły się dane stanowiące wszystkie przychody ze sprzedaży na rynku out of Home.

Wielkość sprzedaży branży out of home w Polsce wyniosła w pierwszym kwartale 2011 roku sumę: 115.510.982,00 zł i była niższa w stosunku do pierwszego kwartału 2010 roku o 5 procent.

Udział reklamy tranzytowej w wielkości sprzedaży out of home wyniósł w pierwszym kwartale 2011 roku 2,2% (wobec 2,8% w tym samym okresie 2010 oraz 3,1% 2009 roku). W liczbach: 1 kwartał 2011 – 2.547.775,00 zł, 1 kwartał 2010 – 3.402.812,00 zł, 1 kwartał 2009 -4.302.113,00 zł. Spadek przychodów w zakresie reklamy tranzytowej wyniósł w pierwszym kwartale 2011 roku w stosunku do porównywalnego okresu poprzedniego roku 25 procent. Wśród członków igrz sprzedażą tej formy reklamy out of home zajmują się firmy: AMS S.A., Business Consulting oraz CAM Media.

– Obecna sytuacja na rynku reklamowym nie sprzyja czynieniu prognoz. Tym bardziej na dość skomplikowanym rynku out of Home, na którym nastąpiły w ostatnim czasie dość znaczące zmiany. A kolejne czekają nas także w tym roku. Zaryzykuję jednak postawieniem takiej prognozy: wielkość sprzedaży w roku 2011 winna wzrosnąć o około sześć procent w stosunku do roku ubiegłego. Biorę pod uwagę następujące czynniki: efekt przejęcia firmy News Outdoor przez spółkę Ströer, inwestycje w zakresie nowych technologicznie nośników reklamy oraz rosnącą konkurencję na rynku producentów – pisze Lech Kaczoń, Prezes IGRZ.

Poniżej szczegółowa analiza wielkości sprzedaży w pierwszym kwartale 2011 roku pokazująca następującą klasyfikację wśród sektorów:

SPRZEDAŻ      22,59% (1 kwartał 2010: 20,86%)
TELEKOMUNIKACJA 15,12% (1 kwartał 2010: 17,05%)
ROZRYWKA/KULTURA     13,74% (1 kwartał 2010: 13,30%)
ŻYWNOŚĆ      9,07% (1 kwartał 2010: 10,16%)
MOTORYZACJA/TRANSPORT 7,07% (1 kwartał 2010:   6,00%)

Wśród kategorii produktów podobne zestawienie wygląda, jak poniżej:

SIECI HANDLOWE/HIPERMARKETY 20,74% (1 kwartał 2010: 18,65%)
SYSTEMY TELEFONII KOMÓRKOWEJ 13,95% (1 kwartał 2010: 14,96%)
ODZIEŻ/OBUWIE                    5,80% (1 kwartał 2010:   4,09%)
SAMOCHODY             5,04% (1 kwartał 2010:   5,37%)
STACJE TV                   4,59% (1 kwartał 2010:   3,91%)