Logo

Marketing MIX

Event w artystycznej okładce

Event od strony realizacyjnej jest strukturą, w której trudno jest wskazać wyższość jednego elementu nad drugim. Wszystkie składowe muszą ze sobą współgrać w sposób harmonijny, żadnego nie można zaniedbać. Zawsze jednak organizatorzy są świadomi tego, że któryś z nich jest „czarnym koniem” imprezy. Czasem stawia się na lokalizację, czasem na catering, a czasem… na oprawę artystyczną eventu.

Nie w  tym rzecz, żeby dociekać który komponent organizacji imprezy ma większy wpływ na jej recepcję. Jak w każdej inne dziedzinie życia konieczne jest zachowanie stosownej równowagi, utrzymując całą strukturę eventu na odpowiednim poziomie. Rola impresariatu artystycznego odgrywa zasadniczą rolę, tak jak… wszystkie pozostałe elementu organizacji imprezy.  – Aranżacja artystyczna musi stanowić spójną całość z założeniami wydarzenia, miejscem, w którym się odbywa i być nośnikiem komunikatów, które to wydarzenie niesie – tłumaczy Seweryn Jakubiec, właściciel firmy Entourage/Warsaw i viceprezes SBE – Jest ona integralną częścią scenariusza i powinna być wnikliwie i szczegółowo zaplanowana w oparciu o grupę docelową i cele jakie niesie dany event – dodaje Jakubiec. Oprawa artystyczna stanowi jednak pewną strategiczną podstawę. – Jest to nie tylko wartość dodana, lecz często także jeden z istotnych powodów, dla których warto wziąć udział w imprezie jak również niebagatelny nośnik wspomnień – mówi Jarosław Sądej, Dyrektor Zarządzający Jet Events. Aranżacja artystyczna podkreśla przesłanie imprezy, lub może je zniweczyć, dlatego prawidłowy wybór artysty i programu, nie opierając się jedynie na koszcie, a raczej na „kompatybilności” z wizerunkiem firmy, jej filozofią biznesu jest tak istotny. – Za pół roku goście raczej nie będą pamiętać co na niej jedli, natomiast pewno zapamiętają występ artystyczny – jeśli był bardzo dobry, trafiony „w dziesiątkę” lub też  zupełnie chybiony, nieudany – mówi mówi Krzysztof Korczak z agencji artystycznej KRAB Music House & Special Events – Dlatego zawsze czujemy „oddech na plecach”,  dużą odpowiedzialność, tak w stosunku do klienta, któremu proponujemy koncepcję oprawy artystycznej, jak i w stosunku do gości imprezy, którzy będą ją oglądać – dodaje Korczak. (…)

Artykuł ukazał się w majowym wydaniu OOH magazine.

Cała publikacja dostępna pod adresem:
pub.oohmagazine.pl/2011/OOH25.pdf