Znamy już zwycięski projekt na koszulkę festiwalową Krakowskich Reminiscencji Teatralnych. Grafika wybrana z ponad setki innych propozycji będzie oficjalnie promować 36. edycję festiwalu, a jej autorka otrzyma pakiet atrakcyjnych nagród.
W szranki konkursu, organizowanego przez KRT wspólnie przez platformę z platformą Let’s Funky, stanęło 105 prac. Motywem przewodnim konkursu było hasło festiwalu „Meeting Point”, które należało umieścić w projekcie koszulki. Uczestnicy nie mieli łatwego zadania, organizatorom zależało bowiem na nieszablonowym ujęciu tematu. Dodatkowo projektanci mogli wykorzystać w swojej pracy jedynie 3 kolory.
W półfinale konkursu internauci wskazywali najlepszy ich zdaniem projekt. Prace, które uzyskały największą ilość głosów przechodziły dalej. W drugim etapie spośród wybranych dwudziestu prac, jury po długich obradach wyłoniło zwycięzcę. Wygrał projekt „Parami” Agnieszki Wróblewskiej. Organizatorzy docenili przejrzystość, prostotę formy i jasny przekaz. – Wyłonienie zwycięzcy nie było łatwym zadaniem – mówi Anna Lewanowicz, zastępca dyrektora festiwalu Krakowskie Reminiscencje Teatralne. – Było ogromnie dużo interesujących prac. Zależało nam na wyborze takiego projektu, który korespondowałby z layoutem tegorocznej edycji festiwalu, a z drugiej strony odznaczał się czystością formy i oryginalnością. I właśnie taki, naszym zdaniem, został wybrany. Wszystkim bardzo dziękujemy za udział, zwłaszcza że zależy nam, żeby festiwal był w pewnym stopniu współtworzony przez naszych widzów – dodaje. „Nożyczkowa” koszulka będzie oficjalnie reprezentować tegoroczną edycję Krakowskich Reminiscencji Teatralnych. Organizatorzy postanowili nagrodzić także trzy projektantki, których prace dostały najwięcej głosów internautów. Były to: Karolina Zakrzewska, Sabina Gacek oraz Natalia Olejniczak, które otrzymały bony do wykorzystania w sklepie Let's Funky!
Program 36. edycji KRT łączy w sobie wiele różnorodnych przedsięwzięć teatralnych z całej Europy. W tym roku oprócz spektakli dramatycznych będziemy mogli oglądać także wyjątkowe międzynarodowe koprodukcje teatralne, projekty specjalne powstałe na zamówienie festiwalu czy pokazy teatrów tańca współczesnego. Ten wszechstronny repertuar był jednym z powodów włączenia KRT do kulturalnego programu Polskiej Prezydencji w Radzie UE.