Logo

Marketing MIX

Społeczna odpowiedzialność biznesu według Kompanii Piwowarskiej

Ograniczenie zużycia wody o 5 milionów hektolitrów przy jednoczesnym zmniejszeniu ilości odprowadzanych ścieków o 400 tysięcy metrów – to tylko jeden z licznych przykładów na to, jak Kompania Piwowarska rozumie zrównoważony rozwój i społeczną odpowiedzialność biznesu. Najnowsze dane z ostatnich 12 miesięcy działalności firmy pokazuje opublikowany dziś raport. Polityka środowiskowa w zakresie gospodarowania zasobami należy do 10 priorytetów firmy, która od lat wytrwale promuje odpowiedzialność, jako klucz do biznesowego sukcesu połączonego ze społeczną akceptacją.

„Za każdym z priorytetów kryją się konkretne liczby. Jesteśmy wyjątkowo dumni z ograniczenia zużycia wody, która w naszym rozumieniu jest dobrem dziedziczonym, nie produktem handlowym. Wybijamy się w tym zakresie na tle całej grupy SABMiller. Jednocześnie pomnażamy nakłady na inwestycje, takie jak redukcja odprowadzanych ścieków. W 2010 to już kwota ponad 3 milionów złotych. Suma łącznych darowizn w związku z prowadzonymi przez nas inicjatywami i programami społecznymi wyniosła pond 860 tysięcy złotych. Zatrudniamy ponad 3 tysiące osób – ale poprzez naszą działalność pomagamy stworzyć w całej gospodarce ponad 60 tysięcy miejsc pracy” – wylicza Paweł Kwiatkowski, dyrektor ds. korporacyjnych w Kompanii Piwowarskiej.

„Wbrew pozorom to jednak nie te liczby stanowią o tym, czy firma jest odpowiedzialnym obywatelem społeczności, w której funkcjonuje. Na to składają się przede wszystkim cechy, które cenimy u ludzi i powinniśmy cenić w przedsiębiorstwach: uczciwość, szacunek dla otoczenia, przestrzeganie reguł współżycia społecznego i tworzenie najwyższych standardów na każdym etapie działalności” – dodaje Paweł Kwiatkowski.
Jednym z takich standardów jest przejrzystość i jasna polityka informacyjna. Firmom stawiane są coraz wyższe wymagania, a jednym z nich jest publikowanie raportów dotyczących zrównoważonego rozwoju. Ostatni obejmuje rok finansowy F11 – od kwietnia 2010 do marca 2011.

Innym jest tożsama ze światowymi wytycznymi GRI (Global Reporting Initiative) matryca służąca zarządzaniu, ocenie prowadzonych działań – Sustainability Assessment Matrix. Wyniki w poszczególnych obszarach raportowania są monitorowane co pół roku na tzw. „5 stopniach”, także w porównaniu z innymi rynkami na których funkcjonuje SABMiller.