17 i 18 listopada w warszawskim Hotelu BOSS odbyła się konferencja – AKADEMIA KONICA MINOLTA. Podczas spotkania zaprezentowano najnowsze rozwiązania Konica Minolta, które pomagają w prowadzeniu firmy, umożliwią jej rozwój i pozwalają na wdrażanie w życie nowych, śmiałych pomysłów.
Konferencja była przeznaczona dla klientów Konica Minolta. W jej trakcie goście zapoznali się z narzędziami Konica Minolta umożliwiającymi prowadzenie marketingu bezpośredniego – druk zmiennych danych i personalizację przekazu. Prezentowana aplikacja – Printgroove VDP Darwin pozwala m.in na szybką personalizację dowolnego elementu dokumentu.
Dzięki temu możliwe jest drukowanie pojedynczych egzemplarzy gazet lub książek i tworzenie krótkich serii dla poszczególnych odbiorców. Z okazji konferencji, dla każdego z gości przygotowany został specjalny prezent – spersonalizowany, niepowtarzalny egzemplarz magazynu Vidart. Powstał on dzięki współpracy redakcji oraz Konica Minolta i nie jest dostępny w ogólnej sprzedaży. Wszystkie egzemplarze gazety zostały wydrukowane w ciągu kilku godzin dzięki urządzeniu produkcyjnemu bizhub PRESS 8000.
Zaciekawienie gości wzbudziła także aplikacja Photobook Konica Minolta, która pozwala na własnoręcznie zaprojektowanie i zamówienie w drukarni poprzez Internet fotoksiążek, kalendarzy lub pocztówek wykonanych według własnego pomysłu. To kolejne z rozwiązań Konica Minolta, umożliwiające rozszerzenie wachlarza usług drukarni cyfrowych. Konica Minolta zaprezentowała również usługę Color Care, umożliwiającą zarządzanie jakością barwy w druku produkcyjnym. Dzięki niej klienci mają pewność, że jakość otrzymywanych wydruków i odwzorowanie kolorów spełnia najbardziej wymagające międzynarodowe normy.
Gościem specjalnym Akademii był dr Mariusz Trojanowski, który wygłosił wykład na temat sposobów budowania lojalności klientów przy pomocy marketingu bezpośredniego. Wszyscy uczestnicy spotkania otrzymali podpisany przez niego egzemplarz jego najnowszej książki „Marketing bezpośredni. Koncepcja-zarządzanie-instrumenty”.
Z dużym zainteresowaniem uczestników konferencji spotkał się panel dyskusyjny – „Narzędzia marketingu bezpośredniego wykorzystywane przez firmy z branży poligraficznej w Polsce”. Wzięli w nim udział: Mateusz Woźniak – dyrektor sprzedaży systemów produkcyjnych Konica Minolta, Artur Dziedzic – redaktor naczelny magazynu Vidart oraz Tomasz Orlewicz z firmy Unizeto Technologies SA, cenionego dostawcy systemów informatycznych i rozwiązań biznesowych dla klientów komercyjnych oraz instytucji publicznych.
Panel dyskusyjny oraz pokaz możliwości aplikacji Konica Minolta przy wykorzystaniu urządzeń serii bizhub PRESS C7000/8000 Konica Minolta wzbudził ogromne zainteresowanie gości. Trzecia już edycja AKADEMII KONICA MINOLTA stała się ważnym wydarzeniem dla całej branży poligraficznej. Dowodem tego była zapełniona po brzegi sala.