Logo

Marketing MIX

Medialne eventy

Eventy dla mediów i konferencje prasowe mają swój ściśle określony cel. Niby spotykamy się, żeby przyjemnie pogawędzić, ale intencja gospodarzy jest zawsze perswazyjna. Dziennikarz znajdzie tu miękki fotel, smaczną przekąskę a nie rzadko drobny upominek – wszystko po to, żeby budować pozytywne relacje i odpowiednio nakierować gryzipiórka na ten WŁAŚCIWY temat. Nie szkodzi, w końcu PR’owców i dziennikarzy łączy swoista symbioza.

Konferencje prasowe są przede wszystkim narzędziem PR'owców. Rodziną prawdziwego PR'owca są natomiast dziennikarze, a z rodziną nie można utrzymywać relacji – tych lepszych i gorszych, nie mając z nimi bezpośredniego kontaktu.

Po co?

Event jest narzędziem marketingu i PR’u. – Przemyślany, dobrze zorganizowany event dla mediów to najpewniejszy sposób na reklamę produktu lub marki w określonej grupie docelowej – twierdzi  Jarosław Sądej, Dyrektor Zarządzający Jet Events – Organizując event dla dziennikarzy wiemy z kim mamy do czynienia, ponieważ sami tworzymy listę uczestników – mamy możliwość „szycia imprezy na miarę”.  Dziennikarze są zainteresowani uzyskaniem i przekazaniem informacji o produktach lub markach – wszak to stanowi istotę ich profesji. Rzecz jasna, marka marce nierówna; bywają produkty i marki „trudniejsze” – wtedy w sposób o wiele bardziej intensywny do głosu należy dopuścić kreatywność – dodaje Sądej. (…)

Artykuł ukazał się we wrześniowym wydaniu OOH magazine.

Cała publikacja dostępna pod adresem:

http://issuu.com/oohmagazine/docs/ooh_3_2011