Logo

Trade marketing

Opakowanie w domowym charakterze

Kilka lat temu Nicola Grant założyła firmę, której siedziba mieściła się w przerobionej stodole stojącej obok jej domu w Wielkiej Brytanii. Jako doświadczona kucharka, wraz z pomocą swoich pięciu córek, zajęła się produkcją i dystrybucją produktów ułatwiających pieczenie w domowym zaciszu. Idea jest taka, by umożliwić zapracowanym ludziom samodzielne tworzenie wypieków, zarazem pozwalając im zaoszczędzić czas. Bo właśnie wyrobienie ciasta, czy przygotowanie polewy jest najbardziej pracochłonnym elementem pieczenia. A nie każdy z nas chce korzystać z wygodnych, ale bardzo sztucznych ciast w proszku.

Dlatego Little Barn oferuje swoim klientom gotowe masy ciastowe, polewy i inne mieszanki niezbędne do samodzielnych wypieków. Zaprojektowaniem opakowań zajęło się studio Robot-food. Projektanci wyszli z założenia, że opakowania powinny podkreślać domowy charakter wyrobów, dlatego oprócz przejrzystej typografii najważniejszym elementem opakowania jest prosta, ale trafna ilustracja. Przedstawia ona nie tylko typowe motywy z farmy, jak kogut siedzący na bańce mleka, ale także akcentuje współczesny, domowy charakter całości, poprzez umieszczenie notatnika, na którym zapisane są wskazówki jak przyrządzić potrawę. Zaś sprytne okienko w kształcie łyżki pokazuje ile dokładnie produktu znajduje się w opakowaniu.

Całość zawiera więcej rozmaitych smaczków, na przykład pod koniec opisu składników znajduje się zdanie „bez dodatków różnych głupot”, w uroczy sposób podkreślające, że jest to produkt naturalny. Cała linia produktów spod szyldu Little Barn udanie łączy kreatywność z dobrym smakiem. Opakowania z jednej strony wyróżniają się na półkach, a z drugiej strony jasno komunikują, co jest w środku. Dzięki temu klienci bez trudu mogą odnaleźć je w gąszczu produktów, a zarazem nie muszą głowić się, czy aby na pewno są to produkty do pieczenia, a nie na przykład dżemy.

Antoni Łuchniak
projektant opakowań
www.blog.xixi-studio.pl