Logo

Marketing MIX

Pilotażowy projekt Digital Signage dla ING Banku Śląskiego

Jak zaskoczyć klienta? Może wykorzystując technologie, które teoretycznie nie są związane ze sobą? Tak też zrobił ING Bank Śląski. W pilotażowym projekcie, przeprowadzonym pierwszy raz w oddziałach banku, firmy M4B S.A.  oraz Mediam wspólnie wdrożyły instalację, będącą połączeniem digital signage’u oraz videomappingu.

Pionierski projekt zastosowano w jednym z warszawskich oddziałów banku ING na ulicy Marszałkowskiej. Polegał on na zamontowaniu w budynku specjalnej instalacji, którą zarządza oprogramowanie WAVE Multimedia Everywhere stworzone przez M4B S.A.

Użycie powyższych technologii w placówce bankowej zdecydowanie wpływa na lepsze postrzeganie danej marki.
Praca poszczególnych elementów tej układanki podzielona jest na etap dzienny i nocny. W dzień główną rolę gra digital signage, natomiast w nocy videomapping.

System DS składa się z trzech głównych elementów: instalacji umieszczonej za stanowiskami konsultantów banku, słupa multimedialnego oraz kącika zabaw dla dzieci. Pierwszy element to system czterech cienkoramkowych ekranów, połączonych w jedną całość i umieszczonych w ścianie za plecami obsługi banku. Drugi to słup multimedialny, który uzupełnia treści przesyłane za pomocą systemu czterech monitorów. Ten reagujący na obecność człowieka ekran ma za zadanie zachęcenie klienta przebywającego w oddziale banku do zapoznania się z jego szczegółową ofertą. Słup multimedialny nie gra roli gadającego billboardu, lecz wchodzi w interakcję z klientem, pozwalając mu na wybranie informacji, które go interesują.

Trzeci element to wszechobecny w tego typu instytucjach, lecz znacznie atrakcyjniejszy niż zazwyczaj, kącik zabaw dla najmłodszych. Tam znajduje się interaktywny stoliczek, który włącza gry i zabawy w momencie, gdy dziecko staje w pobliżu. Takie rozwiązanie to niezwykłe ułatwienie dla rodziców małych dzieci, którzy muszą odwiedzić bank. Nowoczesny kącik zabaw oraz ręka wyciągnięta do najmłodszych kreują obraz instytucji przyjaznej rodzicom. To wyraźnie podkreśla fakt, że kierownictwo banku zna i nie lekceważy potrzeb swojego klienta. W ten sposób buduje się lojalność oraz zaufanie do danej marki.

Jak natomiast przedstawia się sprawa videomappingu? Klienci odwiedzający placówkę w dzień nic takiego nie zobaczą. Ale za to każdy przechodzący obok zamkniętego oddziału z pewnością  go nie przeoczy. W momencie, gdy ostatni pracownik opuszcza budynek, wnętrze placówki kompletnie się zmienia. Stanowiska pracowników chowają się w ścianę z monitorami DS, tworząc dużą płaską powierzchnię. Rozpoczyna się show.  Nagranie instalacji można znaleźć na kanale firmy Mediam: http://vimeo.com/23033604.

Elementy instalacji znajdują się w miejscach zwiększonej percepcji, dzięki czemu stanowią doskonałe narzędzie marketingowe, wspierające działania promocyjne marki. System pozwala na  dotarcie do każdego klienta banku, w dzień oraz po zmroku. Ciężko przejść obok takiej placówki, nie zwróciwszy na nią uwagi. Nowoczesne technologie bardzo szybko zajmują miejsce tradycyjnych form reklamy, nie tylko ze względu na swoją innowacyjność oraz możliwości jakie dają, lecz także ze względu na coraz bardziej konkurencyjne ceny w porównaniu z analogowymi formami reklamy. Obie formy reklamy zarówno digital signage, jak i videomapping cieszą się ogromnym zainteresowaniem wśród użytkowników,  a najnowsze trendy oraz tendencje rozwoju rynku wskazują, iż staną się one coraz powszechniejsze w użyciu.