W tym roku odbyła się już ósma edycja Akademii TRIASU. Jest to coroczne spotkanie ludzi z branży eventowej oraz osób zainteresowanych stałymi instalacjami audiowizualnymi. Akademia ma na celu zaprezentowanie najnowszych rozwiązań technologicznych w dziedzinie instalacji stałych i eventowych, multimediów i oświetlenia. Wydarzenie zostało zorganizowane przez Grupę TRIAS. W tegorocznej Akademii wzięło udział ponad 400 osób.
Akademia odbyła się w dniach 15-16 marca w urokliwym, czterogwiazdkowym hotelu Król Kazimierz w Kazimierzu Dolnym. Niepowtarzalne wnętrza obiektu, który powstał z połączenia XVII-wiecznego spichlerza zbożowego z nowo zaprojektowanym budynkiem, przez dwa dni stały się scenografią dla multimedialnego wydarzenia. Dla uzyskania niezwykłej oprawy zastosowano najnowocześniejsze nośniki obrazu i urządzenia oświetleniowe. W tak wyjątkowej atmosferze uczestnicy imprezy odbyli fascynującą podróż po multimedialnym świecie kreowanym przez TRIAS.
„Akademia TRIASU to jedyne takie wydarzenie w naszym kraju. Pragniemy, by była ona źródłem wiedzy i inspiracji, a także okazją do spotkania osób z branży, wymiany pomysłów i dyskusji. Bardzo nas cieszy tak duże zainteresowanie. Jest to dowód na to, że istnieje potrzeba organizacji tego typu spotkań”– mówi Zbigniew Klonowski, Prezes Zarządu Grupy TRIAS.
Pierwszego dnia tradycyjnie już zaprezentowano innowacje w dziedzinie stałych instalacji audiowizualnych, zintegrowanych systemów teletechnicznych, oświetlenia architektonicznego oraz przedstawiono możliwości wszechstronnego zastosowania zdobyczy techniki w reklamie, obiektach sportowych, kulturalnych, medycznych oraz nowoczesnych obiektach użyteczności publicznej. Podczas spotkania podsumowano również dokonania Grupy TRIAS w 2011 roku. Największy, zakończony w ubiegłym roku projekt w zakresie instalacji stałych to przygotowany specjalnie na EURO 2012 stadion PGE ARENA w Gdańsku. TRIAS S.A. był Generalnym Wykonawcą systemów teletechnicznych w zakresie instalacji audiowizualnych, bezpieczeństwa, systemów teleinformatycznych i telekomunikacyjnych oraz zintegrowanego systemu zarządzania. Przez pięć lat firma będzie pełnić też funkcję oficjalnego Partnera Technologicznego stadionu. Poza flagowym projektem, jakim niewątpliwie był stadion w Gdańsku, TRIAS S.A. oferuje kompleksowe rozwiązania dedykowane do obiektów o zupełnie innych zastosowaniach. Wśród nich są znane w całej Polsce Muzeum Rynek Podziemny, Muzeum Schindlera i Muzeum Sztuki Współczesnej w Krakowie, Wystawa Katyńska w Muzeum Wojska Polskiego w Warszawie, czy wreszcie Centrum Poznawcze w zrewitalizowanej Hali Stulecia we Wrocławiu. TRIAS S.A. dostarczył do tych obiektów nowoczesne systemy Audio – Video – Light, systemy zarządzania i kontroli dostępu. Przy projektowaniu takich ekspozycji wykorzystuje się obecnie nowoczesne techniki multimedialne i wystawiennicze. Służą one do prezentacji obrazów, filmów fabularyzowanych, dźwięków i animacji. Zastosowanie takich rozwiązań umożliwia szeroką interakcję ze zwiedzającym.
Poza widocznym rozwojem w sektorach sportowym i kulturalnym TRIAS S.A. zaprezentował także swoje osiągnięcia w sektorze hotelarskim i edukacyjnym, a także reklamowym, gdzie dużym zainteresowaniem cieszy się innowacyjny system liter LED, który TRIAS S.A. jako pierwszy w naszym kraju zainstalował w Warszawie, a ostatnio także w Mediolanie. W prezentacjach i pokazach uczestniczyli przedstawiciele instytucji publicznych oraz obiektów kulturalnych (muzeów, teatrów, kin i galerii sztuki), właściciele obiektów użyteczności publicznej i obiektów sportowych, a także inwestorzy i architekci.
Obok rozwiązań oferowanych przez TRIAS S.A. swoją ofertę zaprezentowali także sponsorzy i partnerzy Akademii. W strefie wystawienniczej zaprezentowano moduły projekcyjne MicroTiles firmy Christie, systemy nagłośnienia ESS Audio oraz sprzęt firmy NEC – ścianę video, monitory desktopowe EX, monitory wielkoformatowe oraz projektory multimedialne.Dodatkowo goście mogli zobaczyć, jak serwisuje się specjalistyczny sprzęt multimedialny i oświetleniowy, jak wygląda wewnątrz moduł ściany diodowej czy projektor multimedialny. Odpowiedzi na nurtujące pytania udzielali eksperci z Digiservice – spółki wchodzącej w skład Grupy TRIAS.
Sponsorami pierwszego dnia Akademii były firmy: Christie, ELSEREMO Stage Technology, NEC, ESS Audio, OSRAM, Leader Light, Daktronics, Eveo, Extron, Triple Play.
Drugi dzień Akademii był zarezerwowany na prezentację rozwiązań z dziedziny multimediów i oświetlenia na potrzeby branży eventowej. Wśród zaproszonych gości znaleźli się przedstawiciele największych w Polsce agencji eventowych i domów mediowych, osoby związane z produkcjami telewizyjnymi i mediami branżowymi. Podczas prezentacji goście mogli poznać możliwości kreacji wizualnych dostępnych dzięki technologiom będącym w ofercie TRIAS Event Engineering. Wśród dziesiątków eventów, podczas których TRIAS Event Engineering zapewnił obsługę multimedialno-oświetleniową, znalazły się m.in. Europejski Festiwal Kinetycznej Sztuki Światła „Light Move Festiwal” w Łodzi, piknik „Rok do EURO 2012”, otwarcie odcinka autostrady A2 łączącego Poznań z Berlinem, finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy czy Przystanek Woodstock.
W tym roku formułę drugiego dnia Akademii wzbogacono o nowy element – panel dyskusyjny. By zapewnić najwyższy poziom dyskusji oraz jej pełną niezależność, TRIAS Event Engineering do współpracy przy zorganizowaniu tego bezprecedensowego w historii wszystkich ośmiu edycji Akademii TRIASU zaprosił Partnera Medialnego wydarzenia – portal MeetingPlanner.pl w osobach Sylwii Banaszewskej (Dyrektor Zarządzająca) oraz Magdaleny Kondas (Redaktor Naczelna). W panelu nad zagadnieniami istotnymi dla branży organizacji imprez wzięli udział: Anna Gogacz – General Manager w Allegro Agency, Agnieszka Sołtysiak – Partner w agencji Endorfina Events, Krzysztof Gawrych – Dyrektor Strategiczny firmy Prowokator, Krzysztof Kozak – Executive Director w Live Marketing Concept, Paweł Kwiatkowski – Managing Director z STX Jamboree, Jarosław Sądej – Managing Director w Jet Events, Sebastian Oprządek – Prezes Zarządu El Padre oraz Szymon Walkiewicz – Partner/Business Development Director w Walk Group. To pierwsza tego typy debata w historii, w której spotkały się tak wielkie osobistości branży eventowej. Dyskusja była doskonałą okazją do wymiany poglądów i spostrzeżeń. Poprowadziły ją wspomniane wcześniej Sylwia Banaszewska oraz Magdalena Kondas. Debata wzbudziła duże zainteresowanie i spotkała się z niesłychanym zaangażowaniem się ze strony uczestników spotkania, którzy aktywnie włączali się do rozmów z panelistami.
Istotnym wydarzeniem podczas drugiego dnia Akademii było podpisanie porozumienia o współpracy pomiędzy TRIAS Event Engineering a XL Video. W ten sposób oficjalnie przypieczętowano 10-letnią współpracę obu firm. Potwierdzeniem zawarcia porozumienia było publiczne uściśnięcie dłoni podczas wieczornej gali pomiędzy Stevem Ackeinem i Hubertem Grysonem reprezentującymi XL Video a Maciejem Cłapińskim – Prezesem Zarządu TRIAS Event Engineering.
XL Video to wiodąca na świecie firma rentalowa, która wypożycza sprzęt multimedialny do obsługi koncertów, festiwali, różnego rodzaju eventów, targów branżowych, pokazów teatralnych i artystycznych, programów telewizyjnych. XL Video oferuje szeroki wachlarz sprzętu od ekranów LED, przez projektory, systemy realizacji obrazu, po urządzenia oświetleniowe i systemy audio. Firma działa na rynku od 1996 roku i posiada przedstawicielstwa w wielu krajach, m.in. w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Francji, Holandii i Luksemburgu. Centrala firmy mieści się w Belgi. XL Video wśród swoich realizacji ma takie wydarzenia, jak np. gala Brit Awards 2012, MTV European Music Awards 2011, National TV Awards 2011, Bollywood Awards 2008, Wella International Trend Vision Awards 2010, Trafalgar Square Festival 2008, GQ Awards 2009, Liverpool the Musical, Festiwal Światła w Gent 2012, Festiwal Teatralny w Edyngurgu, pokaz Ralpha Laurena w Londynie, koncerty wielu gwiazd światowego formatu, m.in. Simply Red, Take That, Depeche Mode, Kasabian, Beastie Boys, Oasis, Pink, Snow Patrol, Paul Weller, Muse, Mark Ronson, George Michael, U2 (360o Tour), itd.
Podczas drugiego dnia Akademii zaprezentowano również premierowe technologie oferowane przez TRIAS Event Engineering. Uchylono rąbka tajemnicy o zakupie nowej ściany diodowej MorisLED wykonanej w technologii SMD o rozdzielczości 3mm. Tym samym TRIAS Event Engineering jako jedyna firma w Polsce jest w posiadaniu najlepszej, innowacyjnej ściany diodowej, przewyższającej nawet standardy europejskie. Swoją premierę będzie miała już na początku kwietnia w jednym z programów telewizyjnych. Kolejną niespodzianką była zapowiedź ściany diodowej MorisLED (SMD 8mm). Ponadto na Akademii zaprezentowano zakupioną na początku roku transparentną siatkę diodową SoftiLED (SMD 75mm). Jako ciekawostkę pokazano system PufferSphere, czyli multimedialne kule umożliwiające prezentację obrazów wideo w niestandardowych formatach.
Goście mogli dodatkowo podziwiać fantastyczne efekty wizualne, jakie można uzyskać dzięki najnowszym urządzeniom oświetleniowym z oferty firmy. Wśród zaprezentowanego sprzętu znalazły się m.in. ruchome głowy MAC Aura i MAC 101 LED Wash firmy Martin, sceniczne oświetlenie ledowe LL STAGE 6-06D W firmy Leader LIGHT, naświetlacze architektury LED firmy Studio Due (StudioLed 600 RGBWA i DUAL 800 RGBWA) oraz ledowe oświetlenie profilowe Coemar LEDko.
Punktem kulminacyjnym obu dni Akademii był pokaz multimedialny. Widzowie mieli niecodzienną szansę, by spojrzeć na naszą planetę z kosmosu. Następnie odbyli wirtualną podróż po zakątkach kuli ziemskiej – od wielkich miast, przez bezdroża i pustynie, aż po morskie głębiny. Show został poprzedzony występem finalistów programu „You Can Dance”. Dodatkową atrakcją drugiego wieczoru był występ Sabiny Jeszki, finalistki 3. edycji programu „Mam Talent”.
Do stworzenia niezwykłej oprawy podczas tegorocznej Akademii wykorzystano około 700 różnego rodzaju urządzeń multimedialnych i oświetleniowych. Uczestnicy spotkania mieli niepowtarzalną okazję stąpać po unikalnej scenie, przypominającej swoją budową wybieg dla modelek lub skocznię narciarską, przygotowanej specjalnie na trasę koncertową George’a Michaela. Dostarczyła ją firma XL Video. Na tę niezwykłą scenę składało się ponad 1300 paneli diodowych MiStrip firmy Barco. Wyświetlane na niej obrazy sprawiały niesamowite wrażenie. Dodatkowo wykorzystano dwa ekrany wielkoformatowe. Ich imponujący rozmiar i doskonałość obrazu zapewniły wysoką jakość prezentacji multimedialnych. Po bokach hotelowego patio, w którym odbywały się prezentacje, umieszczono po dwa ekrany o powierzchniach 9 m2, 6 m2 i 5 m2 oraz monitory plazmowe w rozmiarach 65 cali i 42 cale.