Logo

Marketing MIX

Marka po liftingu (wywiad)

Marka musi się zmieniać, żeby nadążyć za oczekiwaniami konsumentów i przekształcającą się ciągle rzeczywistością. Na temat repozycjonowania, rebrandingu, kampanii reklamowych wprowadzających markę po liftingu, rozmawiamy z Janem Mosiejczukiem, Strategy & Concept Director w San Markos.

Joanna Łęczycka: Jakie są marketingowe sposoby na odświeżenie wizerunku marki?

Jan Mosiejczuk: Takich sposobów może być wiele. Mogą to być zabiegi designerskie, reklamowe, produktowe, ale także zmiana modelu biznesowego – przy czym takie rozwiązanie często wiąże się również z repozycjonowaniem samej firmy oraz zmianą jej celów biznesowych. Jednakże najczęściej w przypadku prób odświeżenia marki marketerzy skupiają się głównie na modyfikacji trzech elementów, dzięki którym osiągną swój zamierzony cel. Po pierwsze, zabiegi wokół nazwy i brandingu. Po drugie, produkt, jego restylizacja bądź zupełnie nowy wariant. Trzecim sposobem na odświeżenie marki jest zmiana wizerunku poprzez wprowadzenie zupełnie nowych wartości lub formatów kampanii reklamowych. (…)

Wywiad ukazał się w lutowym wydaniu OOH magazine.

Cała publikacja dostępna pod adresem:

pub.oohmagazine.pl/2012/OOH28.pdf