Według ankiety przeprowadzonej przez Lexmarka niezawodność jest najważniejszym atrybutem drukarek wykorzystywanych do celów biznesowych. Lexmark przeprowadził badanie wśród 534 pracowników biurowych w dziewięciu krajach europejskich. Uczestnicy proszeni byli o wyrażenie swojej opinii na temat wykorzystania drukarek w biznesie oraz odpowiedzi na pytania o czynniki wpływające na ich decyzje o zakupie drukarki.
Niezawodność znalazła się na czele listy. Przez 72 procent badanych niezawodność oceniana była jako ważna lub bardzo ważna m.in w stosunku do innych właściwości, takich jak pojemność podajnika papieru czy niskie zużycie energii. Drugą najwyżej ocenianą cechą, wskazaną przez niemal 2/3 respondentów (62 procent), była szybkość druku.
Jakość druku oraz wysoka wydajność wkładów uplasowały się w czołówce listy. Odpowiednio 59 i 54 procent badanych odpowiedziało, że te cechy są dla nich ważne lub bardzo ważne.
„Widoczny jest trend, w którym firmy podejmując decyzje o zakupie drukarki, bazują bardziej na funkcjonalności urządzenia, niż na technologii, na której jest oparta.” mówi Józef Lis, product manager z Lexmark Polska „Nic dziwnego, że niezawodność znalazła się na czele listy wymagań. Drukarki pełnią kluczową rolę w procesach zarządzania dokumentami w wielu organizacjach. Firmy muszą mieć pewność, że sprzęt i związane z nimi rozwiązania będą niezawodne i łatwo zintegrują się z profilem działalności firmy. Pomoże to w zapewnieniu maksymalnego zwrotu z inwestycji oraz będzie wpisywać się w inicjatywy mające na celu poprawę efektywności danej firmy.”