Ricoh prezentuje Clickable Paper™, nową usługę cross-mediową umożliwiającą konsumentom skierowanie iPhone’a lub smartfona z systemem Android na jakąkolwiek zadrukowaną powierzchnię i otrzymanie powiązanego z nią materiału online. Technologia Clickable Paper™ ma zastosowanie do wszelkich mediów drukowanych, w tym do gazet, magazynów, direct maili, książek, broszur i plakatów. Każdy rodzaj informacji cyfrowej, tj. zawartość multimedialna, strony internetowe, serwisy e-commerce i portale społecznościowe, może być podlinkowany. Technologia ta będzie przydatna przede wszystkim dla drukarni komercyjnych i wydawców, gdyż dzięki niej będą mogli dostarczyć swoim klientom bogatą zawartość cross-mediową. Konsumenci będą mogli natychmiast wczytać stronę dzięki łatwo identyfikowalnemu logo.
Clickable Paper™ opiera się na aplikacji mobilnej i procesie authoringu, który łączy materiał online z jakimkolwiek hotspotem dla mediów drukowanych. Smartfon jest kierowany na obszar zainteresowania, zrobione zdjęcie jest rozpoznawane, hotspot jest identyfikowany i powiązany materiał jest prezentowany użytkownikowi.
Aby zademonstrować Clickable Paper™ na targach drupa 2012, Ricoh współpracuje z PTI Marketing Technologies™ – wiodącym dostawcą usług web-to-print. “Clickable Paper™ to niezwykły postęp w zakresie usług cross-mediowych” – mówi Coleman Kane, CEO w firmie PTI. “Integracja procesu authoringu z naszą platformą MarcomCentral® zapewni klientom prosty sposób na dodanie wartości mediom drukowanym.”
Clickable Paper™ jest prezentowany na targach drupa na różnorodnych mediach drukowanych, włączając w to przedpremierową wersję książki Sandry Zoratti: „Precision Marketing”, w której pokazane są przykłady wdrożeń marketingu precyzyjnego i korzyści, jakie ta usługa ze sobą niesie. Dzięki clickable hotspots czytelnicy mają dostęp do powiązanych filmów, blogów eksperckich i raportów branżowych, które wzbogacą wiedzę o szczegółowe informacje na dany temat.
“Bardzo się cieszymy, że możemy zaprezentować tę wyjątkową, nową technologię na targach drupa” – mówi Sam Hosoe, wiceprezes, Production Print Marketing Center, Ricoh. “Clickable Paper™ to część naszej myśli przewodniej przyświecającej targom: “Druk i nie tylko”. To innowacyjna technologia, która zapewnia niezwykłą możliwość rozwijania nowych usług i dodawania wartości naszym klientom.”
Tehcnologią, która leży u podstaw Clickable Paper™, jest Ricoh Visual Search, opracowana w Ricoh Innovations, Inc. (RII), ośrodku Ricoh, który zajmuje się rozwojem innowacyjnych technologii i poszukiwaniem nowych możliwości biznesowych dla Ricoh. “Technologia Ricoh Visual Search jest oparta na wielu latach badań i jest objęta ponad 50 patentami (reszta procesów patentowych jest w toku)” – dodaje Dr. Nikhil Balram, prezes i CEO RII.