Logo

Marketing MIX

Grupa Górażdże buduje wizerunek wśród przyszłych pracowników branży

17-18 maja podczas uroczystej gali 200 studentów z 17 uczelni technicznych z całej Polski zakończyło zajęcia na Uniwersytecie Betonu Grupy Górażdże. Przedsięwzięcie Górażdży to ogólnopolski projekt edukacyjno-komunikacyjny, umożliwiający spotkanie i wymianę doświadczeń pomiędzy ekspertami branży budowlanej i studentami. Uniwersytet Betonu poza przygotowaniem przyszłych budowlańców do wejścia na rynek pracy, wzmocnienie ich kompetencji związanych z wiedzą praktyczną – buduje silne relacje z przyszłymi pracownikami branży, oferując im już na studiach możliwość poznania najnowocześniejszych technologii stosowanych przez zakłady Grupy Górażdże.

– Chcemy zainteresować przyszłych inżynierów branżą budowlaną i pokazać im w jaki sposób w praktyce mogą wykorzystać wiedzę zdobytą na uczelni. Uważamy, że biznes powinien aktywnie włączyć się w kształcenie kadr, a współpraca gospodarki i nauki jest konieczna. – mówi Andrzej Balcerek, prezes zarządu Górażdże Cement SA.

Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej od kilku lat alarmuje, że coraz więcej bezrobotnych to osoby młode, w Polsce to już 25% wszystkich szukających pracy. W niektórych regionach blisko 60% bezrobotnych ma mniej niż 34 lata, a 10% wszystkich bezrobotnych to osoby z wyższym wykształceniem. Powodem takiego stanu rzeczy wg pracodawców jest m.in. system kształcenia, który w niedostatecznym stopniu stawia na umiejętności praktyczne przyszłych absolwentów. Odpowiedzią na te problemy w branży budowlanej jest Uniwersytet Betonu, którego priorytetem jest kształcenie praktyczne i umożliwienie studentom z całego kraju zdobycia oczekiwanego przez pracodawców doświadczenia zawodowego.

Projekt Uniwersytet Betonu Grupy Górażdże obejmował także konkurs zespołowy oraz dwudniowe sesje wyjazdowe do najnowocześniejszych zakładów produkcyjnych Grupy. Były one doskonałą okazją do zapoznania się z zagadnieniami technicznymi, technologicznymi i ekologicznymi związanymi z wytwarzaniem nowoczesnych i proekologicznych materiałów budowlanych oraz do spotkania z ekspertami Grupy Górażdże.
200 najlepszych studentów z 17 uczelni technicznych w Polsce miało możliwość zwiedzenia m.in. Kopalni Surowców Mineralnych w Rakowicach, Malerzowicach, Pawłowie Górnym oraz Wytwórni Betonu Towarowego w Gdańsku, Dąbrowie Górniczej i Dąbrowie (w okolicach Poznania) oraz największej w Europie Cementowni Górażdże.

– W zajęciach Uniwersytetu Betonu uczestniczą najlepsi studenci, którzy oczekują czegoś więcej niż wykładów i wiedzy książkowej. Ten projekt wychodzi naprzeciw najwyższym wymaganiom – dlatego środowisko akademickie przyjęło go tak entuzjastycznie. Eksperci Grupy Górażdże prezentują tu wiele ciekawych aspektów niezwykle obszernej dziedziny, jaką jest budownictwo. To doskonała okazja, by nasi studenci poznali lidera branży, z którym w niedalekiej przyszłości będą współpracować – ocenia dr inż. Michał Musiał z Instytutu Budownictwa Politechniki Warszawskiej.

Uwzględniając potrzeby rynku Grupa Górażdże w ramach prowadzonych działań CSR kształci studentów z obopólną korzyścią. Przyszli inżynierowie uczestniczący w Uniwersytecie Betonu mają możliwość zdobycia bezcennych umiejętności praktycznych, które z pewnością będą wykorzystane w ich przyszłej karierze zawodowej. Grupa Górażdże w ten sposób stwarza sobie możliwość poznania studentów i nawiązania z nimi kontaktów, które być może przełożą się na owocną współpracę. To bez wątpienia także doskonałe narzędzie do budowania wizerunku wśród przyszłych przedstawicieli branży budowlanej.

– Zależy nam na szerokiej popularyzacji wśród studentów budownictwa najnowszych trendów  w technologii produkcji materiałów budowlanych. Kolejne edycje projektu będą odbywać się co dwa lata, tak aby objąć każde dwa roczniki kończące naukę – mówi Czesław Nierzwicki, dyrektor handlowy Górażdże Cement SA .