Logo

Marketing MIX

Ekologiczne graffiti po raz pierwszy w Polsce

Trendy ekologiczne coraz śmielej wkraczają we wszystkie dziedziny naszego życia. Dbałość o środowisko staje się priorytetem wielu firm i organizacji, także tych zajmujących się komunikacją marketingową. Idea narodziła się w Holandii w 2007 roku, kiedy twórcy międzynarodowej obecnie sieci GreenGraffiti® wpadli na pomysł stworzenia komunikatu reklamowego bezpiecznego dla środowiska. Przyszedł czas na Polskę. 7 lipca w Łodzi odbyła się pierwsza akcja.

W piątek (27 lipca br.) w Łodzi można było zapoznać się bliżej z jedną z innowacyjnych form kreowania proekologicznego przekazu marketingowego. Reverse Graffiti, bo o tę metodę chodzi, polega na wykorzystaniu potencjału brudnych miejskich powierzchni, których w miastach nie brakuje. Przy użyciu specjalnego szablonu oraz strumienia wody lub piasku pod ciśnieniem, tworzy się alternatywną, poziomą wersję graffiti. Technika jest całkowicie bezpieczna dla środowiska, a wręcz przyczynia się do odrestaurowania zaniedbanych miejskich powierzchni nadając im nowego znaczenia.

Technologia ta posłużyła sprawie społecznej i została zastosowana do wymalowania po-pularnych gier podwórkowych w śródmiejskich lokalizacjach na terenie całej Łodzi. Plansze do gry w klasy oraz kapslowe tory pojawiły się w parkowych alejkach oraz pasażach przy głównej ulicy miasta – Piotrkowskiej. Malunki mają stanowić atrakcję dla dzieciaków, które wakacje spędzają w mieście. Gry podwórkowe to forma spędzania czasu łącząca w sobie zabawę, rywalizację i przede wszystkim ruch na świeżym powietrzu. Plansze do gier będą stanowić barwne dopełnienie atrakcji jakie dla dzieci przygotowały łódzkie świetlice oraz domy kultury.

Pomysł na stworzenie tego rodzaju graffiti w łódzkiej przestrzeni zrodził się w głowach przedstawicieli dwóch łódzkich agencji  branży kreatywnej – Telma Group Communica-tions oraz FreeGroup::Interactive Consulting. – Chcieliśmy zaproponować coś prze-łamującego schematy, wyłamującego się z dominującej tendencji. Zielony marketing to przyszłość komunikacji. Uznaliśmy, że tak niesamowite formy kreacji mogą posłużyć też sprawie społecznej. Z naszym pomysłem udaliśmy się do Urzędu Miasta, gdzie pod-chwycono ideę i nadano jej realnego kształtu – powiedział podczas happeningu inaugurującego akcję Joanna Delbar, prezes łódzkiej agencji PR Telma Group Communications.

Bartosz Suchecki, przedstawiciel Green Graffiti w Polsce dodaje – Cieszymy się, że Łódź może być gruntem dla testowania zielonych rozwiązań marketingowych. Liczymy, że wzbudzimy zainteresowanie innych firm. Wierzymy, że dzięki naszym działaniom uda się spopularyzować ideę ekologicznych form marketingu, które wpasowując się w miejską przestrzeń, zmieniają jej oblicze. To niepowtarzalna szansa, żeby poszerzać społeczną wiedzę na tematy związane ze szkodliwym oddziaływaniem człowieka na środowisko i jednocześnie podsuwać rozwiązania, które mogą ten negatywny wpływ ograniczać do minimum.