Logo

Marketing MIX

Ruszyła ogólnopolska kampania społeczna Fundacji BOŚ

Fundacja BOŚ rozpoczęła kampanię społeczną na temat otyłości Polaków. W ośmiu największych miastach i aglomeracjach Polski billboardy z plakatem Andrzeja Pągowskiego przestrzegają przed tym powszechnym i dziedzicznym problemem.

Podczas konferencji prasowej inaugurującej kampanię przedstawiciele Fundacji oraz eksperci ze Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie przedstawili wyniki badania przeprowadzonego przez TNS Polska.
Wnioski z analizy pracowni badawczej okazały się alarmujące. Na pytanie o ulubioną przekąskę dziecka ponad 30% rodziców odpowiedziało, że jest to czekolada, baton, ciastko, ewentualnie „mleczna kanapka”. Na drugim znalazły się chipsy, dopiero na trzecim owoce. Rodzice pytani o ulubione napoje dzieci odpowiadali najczęściej, że jest to sok (43%) i… wymieniali popularne marki słodzonych napojów, które sokami nie są. Drugie miejsce zajęły słodzone napoje gazowane (32%), dopiero na trzecim znalazła się woda. Z wniosków badania wynika, że dieta polskich dzieci to głównie cukier (prawie 40% je słodycze codziennie), a coraz częściej także frytki (co trzecie zjada je kilka razy w tygodniu). Problemem są też sklepiki szkolne gdzie królują słodkie i słone przekąski zamiast kanapki z ciemnego pieczywa, czy niesłodzonego jogurtu. Wskazywano także na niską świadomość żywieniową wśród osób, które decydują o asortymencie sklepików szkolnych. Większość nie zdaje sobie sprawy w jak wielu produktach ukryty jest cukier, a znajdziemy go m.in. w sokach, jogurtach, żelkach, płatkach śniadaniowych, a nawet uwielbianych przez dzieci parówkach.

Fundacja przypomina, że tylko radykalna zmiana nawyków żywieniowych oraz codzienny ruch mogą prowadzić do poprawy stanu zdrowia. Organizator kampanii zachęca dzieci i rodziców do udziału w bezpłatnych, prozdrowotnych projektach i konkursach Fundacji. Organizacja czeka na zgłoszenia od kolejnych szkół – rejestracja odbywa się za pośrednictwem strony www.aktywniepozdrowie.pl.

Za nośniki outdoor kampanii odpowiada firma STRÖER, patronem medialnym akcji jest TVP INFO. Banery kampanii prezentowane są na stronach partnerów akcji, prowadzona jest także kampania AdWords wspierająca oglądalność serwisu www.aktywniepozdrowie.pl.